اجرای آزمایشی طرح سرشماری خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید جهانشاهی رئیس سـازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسـان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آزمایش سـرشـماری ثبتی مبنا 
سـال ۱۴۰۱ در استان آعاز شده است.

وی افزود: اظهار داشـت: اجرای این طرح در بیش از ۳۵ شـهر کشـور آغاز گردیده و در خراسان جنوبی شـهر سـربیشـه به عنوان پایلوت انتخاب شده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: این سـرشـماری بصـورت غیر حضـوری بوده و در بسـتر الکترونیکی انجام می شـود تا با جمع آوری اطلاعات بتوان آنها را در ابعاد مختلف احصـا کرده و در اختیار برنامه ریزان قرار داد.

جهانشاهی یادآور شد: شـهروندان سـربیشـه از ابتدا تا پایان دیماه فرصـت دارند تا با مراجعه به سامانه مربوط، اطلاعات پایه ای خود از جمله کد ملی و کدپستی را ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه ثبتی مبنا انجام خواهد شد، گفت: این سرشماری آزمایشی؛ مقدمه ای برای سرشماری عمومی در سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن طی هر ۱۰ سال خاطرنشان کرد: رویکرد ما در این طرح آزمایشی، ایجاد آمادگی برای سرشماری سال ۱۴۰۵ ،صحت سنجی داده های موجود در دستگاه های اجرایی و داده های میدانی می باشد.

جهانشاهی افزود: نتایج حاصله سرشماری در اختیار مدیران دستگاههای اجرایی قرار خواهد  گرفت تا در برنامه ریزی ها و هدف گذاری های خود از این آمار و اطلاعات استفاده نمایند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد ملّی سرشماری ثبتی مبنا، آمارگیری به صورت عملیات میدانی و مراجعه به منازل و آمار گیری از خانوارها نخواهد بود بلکه از طریق فراخوان عمومی به خانوارها برای مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس: ir.ncr.www://https و درج اطلاعات آنها شامل آدرس محل سکونت (استان، شهرستان، شهر، نوع و نام معبر ماقبل آخر و نوع و نام معبر آخر، کدپستی، پلاک، طبقه و شماره واحد) و مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنس، تاریخ تولد، شماره تلفن و شماره اتباع (اتباع خارجی) انجام خواهد گرفت.

گفتنی است؛ استان خراسان جنوبی بر اساس طرح شماری سال ۹۵ ،۷۶۸۸۹۸نفر جمعیت دارد که در ۱۱شهرستان و در نقاط شهری و روستایی ساکن هستند . اکنون با گذشت ۶ سال جمعیّت استان حدود ۸۱۸۰۰۰ نفر برآورد می گردد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 8 =