اجرای آزمایشی سرشماری ثبتی مبنا در سربیشه آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید جهانشاهی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح سرشماری ثبتی مبنا به صورت آزمایشی امسال در بیش از ۳۵ شهر کشور آغاز شده و شهر سربیشه در این استان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این سرشماری به صورت غیر حضوری بوده و در بستر الکترونیکی انجام می‌شود تا با جمع آوری اطلاعات بتوان آنها را در ابعاد مختلف احصا کرده و در اختیار برنامه ریزان قرار داد.

وی در ادامه اظهار داشت: شهروندان سربیشه از ابتدا تا پایان دی‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه مربوط، اطلاعات پایه‌ای خود از جمله کد ملی و کد پستی را ثبت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه ثبتی مبنا انجام خواهد شد، افزود: این سرشماری آزمایشی؛ مقدمه‌ای برای سرشماری عمومی در سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

جهانشاهی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر ۱۰ سال یک بار انجام می‌شود، افزود: رویکرد ما در این طرح آزمایشی، ایجاد آمادگی برای سرشماری سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی می‌باشد. نتایج حاصله در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت تا در برنامه‌ریزی ها و هدف گذاری‌های خود از این آمار و اطلاعات استفاده کنند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد ملّی سرشماری ثبتی مبنا، آمارگیری به صورت عملیات میدانی و مراجعه به منازل و آمارگیری از خانوارها نخواهد بود بلکه از طریق فراخوان عمومی به خانوارها برای مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس https://www.ncr.ir و درج اطلاعات آن‌ها شامل آدرس محل سکونت (استان، شهرستان، شهر، نوع و نام معبر ماقبل آخر و نوع و نام معبر آخر، کد پستی، پلاک، طبقه و شماره واحد) و مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنس، تاریخ تولد، شماره تلفن و شماره اتباع (اتباع خارجی) انجام خواهد گرفت.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + نوزده =