استاندار خراسان جنوبی: خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان همچنان ادامه پیدا کند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت با بیان این مطلب در ستاد مدیریت بحران استان که در محل فرمانداری بشرویه و با حضور نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به بازدیدهایی که از روستاهای رقه، غنی آباد، کرند و موردستان و نیز شهرهای ارسک و بشرویه داشته گفت و افزود: یکی از بهترین جلوه های حضور مردمی در زلزله را در بشرویه شاهد بودیم به ویژه موکب امام رضا (علیه السلام) که اسکان اضطراری و خدمت رسانی به مردم را داشتند، این ظرفیت استفاده از موکب های اربعین را مدیون ابتکارات شهید سلیمانی هستیم که اولین بار در سیل خوزستان انجام شد. 

قناعت با بیان اینکه تاکنون ۲۷ اسکان اضطراری در روستاها و شهرهای بشرویه پیش بینی و آماده شده، گفت: علاوه بر اینها تعدادی نیز چادر بین برخی خانواده ها توزیع شده که از مدیریت بحران استانداری، فرمانداری بشرویه و هلال احمر جای تشکر دارد. 

وی مدیریت اولیه زمین لرزه بشرویه را خیلی خوب ارزیابی کرد و گفت: در گفتگو با مردم و مواردی که مطرح می شد، خلأ را ندیدیم که نشان می‌داد که مدیریت اولیه بسیار عالی بوده و تأمین چادرهای اسکان اضطراری مردم به خوبی پیش رفته است.   

استاندار خراسان جنوبی در بخش پایانی سخنان خود به مصوبات جلسه اشاره کرد و گفت: اولین مصوبه این سفر این است که مکان هایی که پیش بینی و تجهیز شده به عنوان اسکان اضطراری همچنان به کار خود ادامه دهند و کمبود ها هم جبران شود و سیستم گرمایشی این مکان ها کامل تامین باشد. 

وی با اشاره به اینکه همچنین کمبودها در خصوص اسکان اضطراری برای تمامی روستاهای آسیب دیده بررسی شود، هر چه لازم باشد با هماهنگی فرماندار کمبودها جبران شود، گفت: دغدغه اصلی مردم بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و مدیریت بحران استانداری برای تسهیلات و شرایط ویژه پیگیری های لازم صورت گیرد و به سرعت کار بازسازی خانه های نامقاوم شروع شود. 

استاندار افزود: با توجه به فصل سرما، تمهیدات ویژه برای اسکان اضطراری و تأمین چادرهای لازم در دستورکار مدیریت بحران و هلال احمر قرار گیرد تا چنانچه جایی کمبودی باشد برطرف شود. 

قناعت از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و هلال احمر خواست تا دو دستگاه آمبولانس از طرف این دو نهاد تأمین شده و تا پایان زلزله در شهرستان بشرویه حضور داشته باشند. 

وی با بیان اینکه دستگاه های خدمات‌ رسان همچنان تمهیدات و پیش بینی های لازم را برای تأمین خدمات به طور کامل داشته باشد، گفت: مسئولیت مدیران بحران در شهرستان با فرماندار و در شهرها با شهرداران و بخش‌ها با بخشداران است و لازم است که همه دستگاه‌های اجرایی در تعامل ویژه با مدیریت بحران باشند و هماهنگی های لازم را داشته باشند تا کارها با دقت انجام شود. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تشکیل جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز باید به طور منظم برگزار شود و دغدغه های مردم رصد و پیگیری شود، گفت: در پایان از مردم شهرستان به خاطر همکاری و صبوری که داشتند تشکر می‌کنیم. 

قناعت ضمن تشکر از رسانه های استان بابت پیگیری اخبار زمین لرزه بشرویه، گفت: رسانه های استان در این موضوع بسیار حرفه ای و هوشمندانه عمل کرده و به دور از ایجاد اضطراب و استرس برای مردم، مشکلات و کمبودها را نیز مخابره کردند که این جای تقدیر و تشکر دارد. 

وی با اشاره به اینکه هر چه وحدت و همدلی بیشتر باشد کارها بهتر پیش می رود، گفت: می‌تواند فضای سؤال و نقادی و پرسش وجود داشته باشد اما در چارچوب باشد، چراکه در فضای وحدت و همدلی توفیقات روزافزون می شود.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =