حماسه ۹ دی باعث ‌سربلندی ملت ایران شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی و سومین روز تدفین شهدای گمنام در خراسان جنوبی که با حضور آیت الله سید “احمد خاتمی” عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی روزهای خاص فراوانی وجود دارد که یکی از آن روزهای خاص نهم دی سال ۸۸ است که شاهد بودیم چه اتفاقات مهمی رقم خورد.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ آزمون سختی برای همه افراد بود و مردم و افراد مختلف را در این آزمون می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی کرد افزود: دسته اول در این آزمون ملت عزیز، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، نیروهای انقلابی، نظامی و انتظامی ایران بودند که نه تنها در فتنه ۸۸ با حماسه ۹ دی بلکه در هر آزمونی که از ابتدای پیروزی انقلاب برگزار شد با حضور انقلابی و همیشه در صحنه خود سربلند بیرون آمدند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: حوادثی از این دست، بسیار تاثیرگذار و تاریخ‌ساز هستند و در ۹ دی هم مردم به صحنه آمده و به گفته مقام معظم رهبری مردم در این روز سیلی محکمی به صورت کسانی زدند که می‌خواستند با ایجاد فتنه مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه دوم در این آزمون رویش‌های جدید یا نسل سومی‌های انقلاب بودند بیان کرد: این افراد نه امام راحل و نه دوران جهاد دفاع مقدس را تجربه کردند اما به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری این نسل جدید هم نقش‌آفرینی خوبی در شکست فتنه داشتند و مانند ملت ایران سربلند و پیروز شدند.

قناعت افزود: گروه سوم برخی خواص در سطح ملی بودند که با لجاجت، آلودگی مالی خودشان و فرزندانشان، تحلیل‌های غیرواقعی و سطحی در فتنه ۸۸ نمره قبولی نیاوردند، برخی از اینها از حرکت پرشتاب قطار انقلاب جاماندند و از مدار انقلاب اسلامی خارج شدند.

وی تصریح کرد: گروه چهارم هم ضد انقلابی‌ها که هماهنگ با نظام سلطه، آمریکای جنایکار، انگلیس خبیث و رژیم کودک‌کش اسرائیل بودند و این کشورها مدیریت و رهبری فتنه ۸۸ را برعهده داشتند لذا برخی خواص و ضد انقلابیون در داخل هم با همراهی این گروه در فتنه ۸۸ زمین‌گیر شدند و نمره قبولی نگرفتند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران و رویش‌های جدید انقلاب کسانی بودند که در فتنه ۸۸ نمره قبولی گرفتند از جمله این افراد مردم متدین، انقلابی، ولایی، ارزشی و در همه صحنه‌ها خراسان جنوبی هستند که همواره همراه و همسو نظام بوده‌اند.

وی با اشاره به دومین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی در ۲۴ و ۲۵ آذر امسال گفت: آیت الله رئیسی فرزند خراسان و در اصل میزبان بودند و مردم ولایی خراسان جنوبی استقبال باشکوهی از رئیس جمهور رقم زدند.

قناعت افزود: رئیس جمهور جمله خالصانه و متواضعانه‌ای را در دیدار با مردم خراسان جنوبی گفت و اینکه جمع عظیمی که در ورزشگاه آزادی بیرجند جمع شدند، برای من نیامدند بلکه به خاطر عشق، علاقه و اردات به امام و رهبری و آرمان‌های نظام و انقلاب به میدان آمده‌اند.

وی اظهار داشت: واقعا همین طور است و این مردم سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنند اما به اندازه قطره‌ای دست از آرمان‌های نظام و انقلاب برنمی‌دارند، همیشه قدردان مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی هستیم که در صحنه‌های مختلف انقلاب به نحو احسن نقش‌آفرین بوده‌اند.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =