رونمایی از آثار هنری به نام سردار سلیمانی در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا آیینه‌دار، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی امروز در آیین رونمایی آثار هنری به نام سردار سلیمانی اظهار داشت: همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی چند اثر هنری از سوی هنرمندان استان تولید شده که در شبکه‌های استانی و سراسری پخش می‌شود.

علیرضا آینه‌دار افزود: این آثار هنری در قالب سه شعر، سه نماهنگ، یک مستند تلویزیونی، چهار نمایش کوتاه و ۱۵ برنامه رادیویی است.

وی با اشاره به لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان اظهار داشت: در همین راستا از تمامی تولیدات حوزه هنر در بخش‌های مختلف صدا و سیما حمایت می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد: نماهنگ نماد اقتدار با همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی استان تهیه شده که از شبکه استانی و سراسری پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی این آثار هنری با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای خراسان جنوبی به مرحله پخش رسیده است گفت: امید است فعالیت‌های هنری برای سردار سلیمانی ادامه داشته باشد و هنرمندان هم بر خود واجب بدانند که همواره در این عرصه گام بردارند.

آینه‌دار با اشاره به تولید یک نماهنگ در شهرستان بشرویه گفت: این نماهنگ به نام «سردار ایرانی» توسط هنرمندان مردمی تولید شده و نشان می‌دهد هنرمندان در سطح شهرستان‌ها نیز ورود خوبی به عرصه هنر داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این آیین با اشاره به اهمیت مکتب شهید سلیمانی گفت: استفاده از زبان هنر راه ماندگاری و انتقال این مکتب برای آیندگان است.

علی فرخنده اظهار داشت: براساس راهبرد تحولی و هم‌افزایی بین بخشی برای فعالیت‌های فرهنگی، تولید نماهنگ «نماد اقتدار» دنبال شد.

وی عنوان کرد: هنر انقلاب اسلامی دارای ریزش‌ها و رویش‌هایی بوده اما متوقف نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: همواره رویش‌ها بر ریزش‌ها در تاریخ انقلاب غلبه داشته و اراده خداوند بر این است که انقلاب اسلامی در پهنه عالم گسترده شود.

وی تاکید کرد: سیاست ما در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه حمایت از تولیدات فاخر است و تولیدی فاخر محسوب می‌شود که به ترویج و تعمیق فرهنگ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی کمک کند.

نماهنگ «نماد اقتدار» با صدای رضا هارمونی، مرد جاودانه با صدای محمود کیانی و سردار ایرانی با صدای کریم اغنده در این آیین رونمایی و نماهنگ نماد اقتدار اولین بار به شکل زنده از شبکه خاوران پخش شد.

همچنین در این آیین که در صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی برگزار شد، ۲ نفر از شاعران استان به خواندن آثار خود در مورد سردار دلها پرداختند.

سردار سپهبد “قاسم سلیمانی” فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و “ابومهدی المهندس” معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =