خراسان جنوبی عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با پایان یافتن طرح پایش و مراقبت فعال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هیچ موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

خبر طبس:رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با پایان یافتن طرح پایش و مراقبت فعال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هیچ موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،مسعود دادفر اظهار کرد: طرح یادشده از اواخر مهر ماه امسال در جمعیت طیور صنعتی و سنتی استان آغاز شد و پس از یک ماه نمونه گیری،تحقیق، بررسی و آزمایش پایان یافت.

وی گفت: ۶ واحد روستایی و ۱۵ واحد صنعتی طیور شامل مرغ تخمگذار،مرغ مادر،واحد پرورش بوقلمون و بلدرچین به مدت یکماه تحت کنترل و نظارت دقیق کارشناسان دامپزشکی قرار داشت.

وی بیان کرد: در این مدت تعداد ۳۷۸ مورد نمونه گیری از خون طیور انجام شد.

رئیس اداره بهداشت دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: آزمایشات در آزمایشگاه مرکزی اداره کل انجام شد و موردی از ویروس آنفلوانزا فوق حاد طیور از نمونه های اخذ شده جدا نشده است.

دادفر گفت: در چند سال اخیر طرح پایش و مراقبت آنفلوانزای پرندگان به صورت سالیانه انجام گرفته که خوشبختانه تا کنون موردی از این بیماری در جمعیت طیور استان دیده نشده است.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =