افزایش متراژ اراضی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکل مسکن بشرویه و افزایش متراژ واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از مهمترین خبرهای حوزه مسکن خراسان جنوبی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن به علت مشکل در واگذاری زمین، مدت‌ها معطل مانده بود که با تدابیری این مشکل مرتفع شد، بیان کرد: بنا به مصوبه شورای مسکن طرح نهضت ملی مسکن در بشرویه تعیین تکلیف شد.

عباس زاده با اشاره به اینکه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن بشرویه به صورت ویلایی احداث می‌شوند، گفت: مردم بشرویه مطالبه افزایش متراژ واحدهای مسکونی را داشتند.

وی با بیان پیگیری‌های مؤثر نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در این زمینه افزود: در نهایت این پیگیری‌ها نتیجه داد و ما توانستیم در دو مرحله نسبت به افزایش متراژ واحدها اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در مرحله اول، متراژ واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از ۱۶۰ به ۱۸۰ متر مربع افزایش یافت و در گام بعدی در شورای مسکن حدنصاب واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به ۲۰۰ مترمربع رسید.

عباس زاده ادامه داد: این موضوع اگر چه برای شهر بشرویه مصوب شده است اما به همه شهرهای استان تسریع می‌یابد.

وی اظهار کرد: با این تصمیم شورای مسکن خراسان جنوبی کلیه زمین‌های واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان به استثنای بیرجند به صورت ویلایی و با متراژ ۲۰۰ مترمربع واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر رفع مشکل واگذاری زمین در بشرویه که از دغدغه‌ها و مطالبات شهروندان بود، اظهار کرد: شهرداری بشرویه از روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه، موضوع آماده سازی اراضی را آغاز خواهد کرد.

عباس زاده یادآور شد: راه و شهرسازی و بنیاد مسکن روز شنبه ۱۷ دی ماه، نسبت به واگذاری زمین‌ها از طریق قرعه کشی اقدام خواهند کرد.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =