معاون استاندار خراسان جنوبی: ساخت مسکن ویلایی برای معلولان خراسان جنوبی پیگیری می شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده عصر چهارشنبه در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گفت: متقاضیان ساخت مسکن معلولان در استان ۶۰۰ نفرند که بیش از ۳۰۰ نفر آنها ساکن شهر بیرجند هستند.

وی افزود: برای ساخت مسکن معلولان باید تا حد امکان مسکن ویلایی احداث شود و در غیر این صورت واحد‌های مناسب سازی شده در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به تکلیف قانونی برای مناسب سازی تصریح کرد: ادارت و اماکن دولتی باید مناسب سازی را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

عباس زاده بیان داشت: مسئله آورده مهم‌ترین مسئله در احداث مسکن معلولان استان است و به دلیل کمبود زمین در بیرجند، مسئله اصلی بحث تخصیص زمین است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در هر صورت ۳۰۸ متقاضی معلول برای طرح ملی مسکن پایش خواهند شد و تعداد متقاضی با توجه به نوع و میزان معلولیت برای دریافت زمین ویلایی تعیین تکلیف می‌شوند.

وی عنوان داشت: در بیرجند برای همه متقاضیان مسکن نمی‌توانیم زمین ویلایی تخصیص دهیم اما برای معلولان این مشکل قابل حل است و می‌توان کاری برای این موضوع انجام داد.

عباس زاده با اشاره به اینکه شهرداری‌های بشرویه و فردوس اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی انجام داده اند، گفت: ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به مناسب سازی در طرح‌ها و پروژه‌های اداری و اماکن عمومی باید رعایت شود تا معلولان مشکلی در رفت و آمد نداشته باشند.

وی اضافه کرد: اماکنی که ضوابط مناسب سازی در آنها رعایت نشده است باید شناسایی و نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + پنج =