تعیین سه هفته متوالی برای برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت هفته زن در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، فرشته اسدزاده امروز با اعلام این خبر در برنامه زنده تلویزیونی به تشریح برنامه های ویژه گرامیداشت هفته زن پرداخت.

وی در ابتدای این برنامه، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت ام البنین(س)، مادران شهدا را الگوی واقعی صبر و استقامت مادران یاد کرد و گفت: مادران شهدا، فرزندانی برومند و جوان را برای صیانت از مرزها فرستادند و امروز صبورانه در کنار مردم هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در بحث تقارن هفته فرهنگی و هفته زن، ذکر کرد: هفته فرهنگی استان همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) آغاز می شود، به همین جهت در خراسان جنوبی سه هفته به منظور ارائه برنامه های گرامیداشت هفته زن و هفته فرهنگی تعیین شده که از ۱۷ دی ماه آغاز می شود و تا ۵ بهمن ماه که همایش رویش دختران انقلاب را به صورت همزمان در ۵ شهرستان خواهیم داشت، ادامه دارد.

اسدزاده با بیان این که مهمترین هدف هفته فرهنگی، بازیابی هویت ایرانی اسلامی مردم فرهنگی خراسان جنوبی است، اضافه کرد: در جای جای این استان، سنت های قدیمی نهفته زیادی داریم که اگر از آن ها غفلت کنیم، بعدها افسوس خواهیم خورد، اگرچه در حال حاضر هم قسمتی از این هویت زیبا مانند لهجه، گویش، آداب و رسوم فراموش شده که امیدواریم در این هفته این موارد بازیابی شود.

وی با اشاره به سالروز کشف حجاب اجباری در ایران که توسط رضاخان اتفاق افتاد، بیان کرد: وقتی بانوان ایرانی از این دستور تمکین نکردند، بانوان دربار برای اولین بار در سال ۱۳۱۴ به صورت بی حجاب در یک مراسم ویژه ظاهر شدند و به این ترتیب رضاخان آنچه را در ترکیه دیده بود، عملاً در ایران پیاده کرد.

به گفته وی؛ این حرکت باعث شد بعضی ها معرفت دینی خود را به نمایش بگذارند و علت این مقاومت در برابر کشف حجاب اجباری و حکم حکومتی فقط باورهای دینی خانواده ها به ویژه شرم و حیای زنانه و غیرت مردانه بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با ذکر این نکته که زیبایی ها و جلوه گری های زنانه فقط مخصوص همسر و محارم است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد ما بانوان در بیرون و محل کار با همان پوششی باشیم که در منزل داریم، قاعدتاً درکی از واقعیت حلال حرام و محرم و نامحرم، نخواهیم داشت.

به گفته وی؛ رفتار آن زمان مردم ما در برابر دستور رضاخان نشان داد که توجه به مسایل دینی در وجود آنها نهادینه شده بود.

اسدزاده با تأکید بر این که ما متأسفانه نتوانسته ایم آنگونه که باید ارزش ها را نهادینه کنیم و به کودک و نوجوان خود بفهمانیم خط قرمز ما در حکومت اسلامی اراده پروردگار است، به تشریح بیانات مقام معظم رهبری در جمع بانوان پرداخت.

وی در انتها با اشاره به ولادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: گردهمایی بانوان بسیج اساتید دانشگاه ها، کارگاه آموزشی دختران جوان امروز، کارگاه آموزش روان شناختی “مهر در خانه”، تقدیر از اعضای کمیته آموزشی و فرهنگی بانوان اربعین،جشن “شادیانه ای برای مادران و دختران شهرم”، جشنواره “گل نرگس”، جشنواره “اسوه های صبر و مقاومت” با محوریت تجلیل از همسران جانبازان اعصاب و روان، تجلیل از مفاخر زن استان و … از جمله برنامه هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هفت =