طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری بیرجند اجرایی می شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، یکصد و پنجمین جلسه شورای شهر بیرجند امروز با حضور اعضای شورا برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد رئیس کمیسیون فرنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار داشت: با عنایت به بازسازی آیلند خیابان مدرس، ضرورت اعلام اهداف اجرای این طرح از سوی شهرداری برای روشن شدن اذهان عمومی احساس می شود.

وی همچنین خواستار تشریح اقدامات انجام شده در میدان اجتماعات و بیان برنامه های آتی این پروژه گردید.

 عباس سروری منشی شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به نامه شهرداری مبنی بر اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری و عدم موفقیت شرکت قبلی گفت: شهرداری پیشنهاد ماهیانه مبلغ ۴۳۱ میلیارد ریال را به مدت ۶ ماه و اجرایی در یک چهارم سطح شهر را مطرح نموده که به اتفاق آرا با پیشنهاد شهرداری به صورت مزایده موافقت شد.

وی با اشاره به طرح نامه مدیرعامل مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) مبنی بر درخواست جایگاه نصب بنر در میدان مصلی المهدی و همکاری در توسعه فضای سبز مجموعه توانبخشی تصریح کرد: که اعضای شورا خواهان اظهار نظر شهرداری مبنی بر چگونگی اختصاص جایگاه تبلیغاتی و مساعدت در خصوص اقدامات عمرانی شدند.

ویدا ناصری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بیرجند یادآور شد: طبق درخواست کمیسیون عمران مبنی بر ارائه اقدامات مربوط به عملیات اجرایی و نوارهای حفاری توسط شهرداری به کمیسیون، آنالیز انجام عملیات آسفالت در معابر سطح شهر از سوی شهرداری به شورا اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: درخواست شهروندی مبنی بر جابجایی و اصلاح زمینِ مورد تقاضا از شهرداری که مورد موافقت کمیسیون عمران بود در شورا نیز تصویب شد و در خصوص درخواست شهروند مبنی بر تعیین تکلیف جهت تملک ملک واقع در معرض تعریض خیابان طالقانی مقرر گردید مطابق نظر کمیسیون عمران، درخواست شهروند جهت اجرای مصوبه شورا در سال ۹۶ به شهرداری ارجاع گردد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: در خصوص درخواست ساکنین بلوار زکریای رازی در اعتراض به پروانه ساختمانی قطعه زمین حاشیه بلوار، پس از بررسی اعضای شورا با نظر کمیسیون عمران مبنی بر اینکه پروانه بر اساس طرح تفصیلی و رای کمیسیون ماده ۵ صادر گردیده و تخلفات نیز به کمیسیون ماده صد ارجاع شده موافقت گردید با شهرداری مکاتبات لازم صورت پذیرد.

ناصری افزود: اعضای شورا با مصوبه کمیسیون عمران مبنی بر بازگشت وجه اضافی دریافتی کمیسیون ماده صد به شهروند موافقت نموده و در خصوص ارسال درخواست افزایش طبقه دو ملک واقع در خیابان مدرس و امیرکبیر توسط شهرداری به کمیسیون ماده ۵، به دلیل برابری ارا به جلسه بعد موکول شد.

وی گفت: درخواست مجوز حصارگیری عرصه ملک در خیابان امامت علیرغم تصویب در کمیسیون عمران، مورد موافقت اعضا قرار نگرفت و جهت بررسی بیشتر به شهرداری ارجاع شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بیرجند متذکر شد: نامه وزارت میراث فرهنگی مبنی بر ثبت ملی دو اثر آسباد حاشیه شهر بیرجند و بیمارستان شوکت الملک نیز جهت مدنظر قرار دادن ضوابط در طرح های توسعه شهری به استحضار اعضا رسید.

ناصری با تأکید بر رفع نواقص ایمنی و فنی فرهنگسرا مطابق بررسی کمیسیون عمران اظهار داشت:  اعلام نظر قطعی آتشنشانی در خصوص وضعیت ایمنی فرهنگسرا، تعیین تکلیف مقصران موضوع فرهنگسرا توسط کانون کارشناسان دادگستری، رفع نواقص ایمنی و فنی فرهنگسرا نهایتا تا دوماه آینده و تصویب لایحه ارسالی شهرداری در خصوص رنگ آمیزی ام دی اف دیوارهای فرهنگسرا جهت کندسوز شدن از جمله پیشنهادهای کمسیون عمران شورای اسلامی بیرجند به شورا بود که در جلسه شورا مصوب گردید.

رضا حسنی صفت رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند  نیز اظهار داشت:در جلسه ای با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب و شهردار در شورا و برای هماهنگی های انجام شده مبنی بر اجرای آسفالت نوارهای حفاری سطح شهر توسط شهرداری و معرفی نمایندگانی از طرف هر دو دستگاه جهت انجام توافقات بعدی ارائه شد.

وی افزود: تعدادی از درخواست های شهروندان در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی نیز مطرح و بررسی گردید.

پایان بیرجند/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + پنج =