محدودیت منابع بانکی سد راه ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی کنونی در اعطای وام‌های اشتغال نبود منابع مالی بانک‌ها در استان است.

وی افزود: امسال کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تعهد داده است که ۸ هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی در استان ایجاد شود که امیدواریم تا پایان سال این تعداد اشتغال به طور صد درصد محقق شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون ۴ هزار و ۸۸۳ فرصت شغلی در استان ایجاد شده که برای این تعداد فرصت شغلی مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

عرب با بیان اینکه بیشترین تسهیلات ارائه شده برای ایجاد اشتغال در مشاغل خرد و خانگی خراسان جنوبی است، یادآور شد: سقف وام‌های پرداختی از سوی کمیته امداد استان ۱۰۰ میلیون تومان است اما مشکل فعلی، کمبود منابع مالی بانک ها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و‌پرورش و‌ کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، امسال ۱۶۸ دانش آموز با استعداد به صورت رایگان در مدارس هیئت امنایی استان در حال تحصیل هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۵۲ مدرسه هیئت امنایی استان با کمیته امداد قرارداد دارند و دانش آموزان با استعداد را در این مدارس پذیرش می‌کنند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =