افزایش ۱۸ درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی/ ثبت بیش از ۴۴ میلیون تردد در جاده های استان

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند, هادی بهمنی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی امرئوز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آمار بدست آماده از ۸۰ سامانه تردد شمار منصوب در محورهای استان طی ۹ ماهه جاری تردد بیش از ۴۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان به ثبت رسیده است.  

وی افزود: نتایج برگرفته از سامانه های هوشمند ترددشماری مرکز مدیریت راه های استان، افزایش ۱۸ درصدی تردد در محورهای استان را از ابتدای سال جاری نسبت به بازه مشابه سال گذشته نشان می دهد به طوری که در بخش وسایل نقلیه سبک افزایش ۲۸ درصدی و در بخش وسایل نقلیه سنگین کاهش ۱۰ درصدی را شاهد بوده ایم.  

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: بیشترین سهم تردد پلاک های غیربومی در جاده های استان به ترتیب مربوط به استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان بوده است.  

بهمنی یادآور شد: اعمال قانون بابت رانندگان متخلف به صورت هوشمند بوسیله بیش از ۶۳ سامانه ثبت تخلف سرعت این اداره کل، می تواند امنیت کاربران و مسافرین جاده ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده ای در محورهای استان باشیم.  

وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلف صورت گرفته در جاده های خراسان جنوبی مربوط به تخلف سرعت است، خاطرنشان کرد: بررسی سرعت متوسط در محورهای استان طی ۹ ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که بیشترین میزان تخلف سرعت در محورهای بیرجند – نهبندان و قاین – گناباد بوده است.  

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: پرتردد ترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۶ الی ۱۸ بوده است.  

بهمنی متذکر شد: تلفن گویا ۱۴۱ به منظور اطلاع رسانی از وضعیت جاده‌های استان، آماده خدمت به هم استانی‌ها است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =