ثبت ۴۹ وقف جدید در استان خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، پ حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین موقوفه استان در شهرستان بیرجند با ارزش ۳ میلیارد تومان از سوی یک زوجه در سال جاری به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نیت این وقف برای صرف عزاداری امام حسین (ع)، ولادت حضرت ولی عصر (عج)، جشن عیدغدیر در مسجدالغدیر است افزود: امسال ۴۹ وقف جدید به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال در استان ثبت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: نیت بیشتر موقوفات در امور خیر و عام المنفعه، عزاداری ائمه، هزینه‌های مساجد، بقاع متبرکه و حوزه‌های علمیه، کمک به ایتام و فقرا و مستمندان، امورات قرآنی، دارو و درمان و… می‌باشد.

 حجت الاسلام بخشی پور یادآور شد: از دیگر نیات واقفین را می‌توان به نیاز‌های روز جامعه مثل تهیه جهیزیه، مسکن جوانان، دارو و درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد وقف جدید در امسال متعلق به شهرستان زیرکوه با ۱۱ موقوفه می‌‌باشد، گفت: از ابتدای سال در شهرستان بیرجند ۹ موقوفه، نهبندان ۶ موقوفه، طبس ۴ موقوفه، فردوس ۵ موقوفه، سربیشه و خوسف هر کدام ۴ موقوفه، قاین ۳ موقوفه، سرایان، خضری دشت بیاض و بشرویه هر کدام یک موقوفه ثبت شده است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =