معاون استاندار خراسان جنوبی: هوشمندسازی مدیریت آرد و نان از مطالبات استان‌هاست

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی امروز با تأکید بر این مطلب در نشست مشترک کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار ملی و کارگروه منطقه ۵ کشور که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و با حضور اعضای کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار ملی و اعضای کارگروه منطقه ۵ برگزار شد، خاطرنشان کرد: توزیع بموقع اقلام و کالاهای اساسی از نکات کلیدی و از مسایل بسیار مؤثر در تنظیم بازار است.

دبیر کارگروه منطقه ۵ کشور طی گزارشی مبسوط، آخرین وضعیت و مسایل مربوط به موجودی و قیمت کالاهای اساسی و میوه مورد نیاز تنظیم بازار ویژه ایام پایانی سال و عید نوروز را تشریح نمود و پیشنهادات لازم درخصوص رفع مشکلات حوزه آرد و نان را ارائه کرد.

اشرفی ضمن ارائه گزارشی از میزان ذخایر کالاهای استراتژیک و اساسی و نیاز این اقلام شامل گندم، برنج، روغن، شکر و گوشت قرمز منجمد در ماه های پایانی سال و اوایل سال آینده، خواستار تأمین بموقع اقلام مورد نیاز از سوی وزارتخانه ها، سازمان های ملی و دستگاه های اجرایی ذیربط شد.

وی همچنین به برخی مسایل و مشکلات حوزه تنظیم بازار از جمله؛ نوسانات و افزایش نرخ ارز، ناکافی بودن تعداد بازرسین حوزه بازار، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، وضعیت حمل و نقل کالاهای اساسی، تبعات ناشی از قطع گاز در برخی واحدهای تولیدی و … اشاره کرد و بر پیگیری و انجام اقدام مقتضی در این زمینه تأکید نمود.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه خواستار افزایش اختیارات استانداران در حوزه تنظیم بازار شد و گفت: اجرای مرحله بعدی طرح هوشمندسازی مدیریت آرد و نان، پرداخت حق الزحمه همیاران بازار، تأمین نقدینگی و تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، تأمین برخی اقلام مورد نیاز استان ها مثل برنج، شکر و گوشت قرمز و… از مطالبات استان ها به شمار می‌رود.

در پایان این نشست کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ضمن تشکر از اقدامات استان ها در حوزه تنظیم بازار، اظهار داشت: باعنایت به اهمیت موضوعات مربوط به تنظیم بازار، مشکلات و پیشنهادات مطرح شده در این جلسه به معاون اول رئیس جمهور منعکس و تاحصول نتیجه از طریق ستاد تنظیم بازار کشور پیگیری خواهد شد.

شایان ذکر است؛ کارگروه منطقه ۵ کشور شامل استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد است و در حال حاضر دبیری این کارگروه با استان خراسان جنوبی است.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =