«گرد و غبار» پدیده غالب در آلودگی هوای خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده امروز با بیان این مطلب در اولین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان، به کامل و جامع بودن قانون هوای پاک تأکید و خاطرنشان کرد: متأسفانه پدیده غالب در آلودگی هوای استان گرد وغبار بوده و باید این موضوع به صورت جدی در دستور کار همه دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

وی از همه دستگاه ها خواست برای اجرای قانون هوای پاک در استان برنامه عملیاتی داشته باشند .

عباس زاده تأکید کرد: همه دستگاههای ذیربط تا پایان سال جاری برنامه های خود را برای سال ۱۴۰۲ تدوین و به دبیرخانه کارگروه ارسال نمایند تا برای سال آینده طبق یک برنامه و نقشه راه مشخص و کارشناسی شده گام های مؤثر و مثبتی در این زمینه برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز در این جلسه طی گزارش مبسوطی از وضعیت آلودگی هوای استان گفت و تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی ۵ ایستگاه سنجش کیفی هوا وجود دارد که وضعیت کیفیت هوا را اندازه گیری می کنند.

حاتمی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۸۱ روز هوا با کیفیت نامطلوب در استان داشته ایم.

به گفته وی؛ تعداد روزهای با هوای نامطلوب استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در ادامه وظایف و تکالیف قانونی هر یک از دستگاه های اجرایی مرتبط با قانون هوای پاک را قرائت کرد.

دعاگویان خواست هر یک از دستگاه های اجرایی به صورت مستمر و منظم گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاه خود را به دبیرخانه این کارگروه ارسال نمایند.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =