امام جمعه بیرجند: «ماه رجب» ماه استغفار است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب گفت: یکی ماه رجب یک فرصت بی بدیل و یکی از ذخایر اصلی و بزرگ انوار الهی در ظلمات دنیای ما است. ماه رجب یکی از پشتوانه های اصلی برای سالکان کوی حق در این مسیر دشوار است.

وی افزود: غربی‌ها بودند که تروریسم جهانی را ایجاد کردند و در کشورهای مختلف، ناامنی و جنایت‌های زیادی را به وجود آوردند الان درصدد زیر سوال بردن سپاه پاسداران هستند که در همه این سال‌ها با تروریسم مبارزه کرده است.

وی گفت: اروپایی‌ها با حمایت و تجهیز منافقین باعث شدند که ۱۷ هزار نفر از بهترین‌های ملت ایران به شهادت برسند، داعش را برای نابودی مسلمانان ایجاد کردند و حالا متصدی حقوق بشر شده‌اند و سپاه پاسداران ما را تروریست معرفی می‌کنند.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: البته اروپایی‌ها همچون گذشته پاسخ این اقدام خود را دریافت خواهند کرد و با شکست مواجه می‌شوند اما مایه تاسف است که انسان‌ها خودشان را اینقدر ارزان می‌فروشند.

وی افزود: همه عقب‌ماندگی‌های ما از طیف نادان و خائن بر جمهوری اسلامی تحمیل می‌شود که همه اینها دشمنان ما را جسور کرده تا هر جنایتی را انجام دهند.

آیت الله عبادی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تعبیر امام علی (ع) دژهای مستحکمی برای حفاظت از جان، مال، ناموس و امنیت مردم هستند و سپاه پاسداران در تامین امنیت و آبادانی کشور نقش بسزایی داشته است.

وی تصریح کرد: در آستانه تحول جهانی و پیچ تاریخی هستیم و به باور ما تنها دینی که می‌تواند جهان را اداره کند، اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به فرار رسیدن ماه رجب و تقارن آن با دهه فجر ادامه داد: اگر مقایسه‌ای بین دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم تسلط بیگانگان را بر کشور خود می‌بینیم که چطور درآمدهای این سرزمین را غارت و چپاول می‌کردند و از ایران حق توحش می‌گرفتند.

وی به قانون کاپیتولاسیون و اجازه استکبار برای انجام هر جنایتی در ایران اشاره کرد و گفت: بهترین انسان‌ها در زندان‌های دوران پهلوی شکنجه می‌شدند لذا امروز جوانان و نوجوانان ما باید شرایط ایران قبل از انقلاب اسلامی را مطالعه کنند تا بفهمند درچه وضعیتی قرار داشتیم.

آیت الله عبادی افزود: دوران قبل، حین و بعد از انقلاب سه فصل جداگانه نیست بلکه اینها یک سنت است یعنی هر انسان و جامعه نتیجه اعمال خود را دریافت می‌کنند و هر جامعه‌ای هر حکومتی که دارد، شایسته همان جامعه است.

وی تصریح کرد: در هر جایگاهی که قرار داریم مسئول کارها، عمل و سکوت‌مان هستیم لذا باید احساس مسئولیت کنیم و از این اصل گریزی نیست.

امام جمعه بیرجند گفت: باید خود را از شیطان نفسانی حفظ کنیم و سرمایه عمر را هدر ندهیم زیرا همه سرمایه و منافع دنیا و آخرت در تصمیم، اراده و عمل ما خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین واجب، ضروری و فوری است اما گوش شنوایی هم می‌خواهد تا تاریخ را به فرمایش رهبر معظم انقلاب بتوانیم در این پیچ تاریخی تغییر دهیم.

آیت الله عبادی افزود: حقایق باید از منابع اصلی و قابل اعتماد مطرح شود و افراد جامعه به‌درستی به آن گوش فرا دهند.

وی اظهار داشت: طبع استعمارگران، چپاولگری و کشتار ملت‌ها است لذا ۴۳ سال است همه توطئه‌های دشمن را پشت سر گذاشتیم زیرا اینها فقط منحصر به ایران و یک گوشه جهان نیست.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی توسط استعمارگران و منافقان گفت: با وجود این همه جنایت‌ غربی‌ها هنوز برخی افراد نادان و خائن به حرف استعمارگران گوش می‌دهند و به هر بهانه‌ای آشوب و ناآرامی به راه می‌اندازند.

وی افزود: اگر انسان‌های نادان و خائن نبودند ما در کمترین زمان به آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌رسیدیم و تا کی باید ننگ این افراد را تحمل کنیم.

آیت الله عبادی تصریح کرد: باید بپرسیم آیا افراد نادان داخلی که شاهد ظلم و جنایت‌های استعمارگران در دنیا هستند، نمی‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند زیرا زمینه حضور و جنایت بیگانگان را در کشور فراهم می‌کنند.

پایان پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پانزده =