بی ثباتی و شرایط ملتهب بازار، کمر تولید کنندگان دام و طیور را خم کرده است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۴ بهمن ماه) خود ضمن محکوم کردن اقدام مداخله جویانه پارلمان اروپا در امور داخلی کشورمان و تصویب سفارشی طرحی که فاقد هرگونه وجاهت قانونی است اظهار داشت: مطمئنا این چیزی جز امضای شکست مفتضحانه شما در مواجهه با ملت ایران نیست قطعا سپاه عزیز مقتدرتر از همیشه در خدمت آرمان های بلند انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران خواهد بود.

وی افزود: آقای رئیس جمهور! یکی از مهم ترین وزارتخانه های دولت شما که مستقیما با سفره مردم و قشر متوسط و ضعیف جامعه در ارتباط است وزارت جهاد کشاورزی بود؛ آیا از آنچه در این وزارتخانه می گذرد خبر دارید؟ اطلاع دارید این وزارتخانه هیچ برنامه قابل قبولی برای حل مشکلات قشر زحمت کش کشاورز ندارد، خبر دارید وعده های داده شده در روز رای اعتماد در خانه ملت پیگیری و عملیاتی نمی شود؟ آیا می دانید در خصوص کشت قراردادی هیچ اقدام موثری انجام نشده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: خبر دارید در خصوص موضوع مهم الگوی کشت که یکی از اساسی ترین موضوعات و وظایف وزارت جهاد کشاورزی است، عملا کار اساسی صورت نگرفته است؟ از آقاى وزیر بپرسید شما که مدام از افزایش ۵۰ هزار هکتاری گلخانه ها سخن می گفتید، تاکنون در این خصوص چه کرده اید؟ سوالات بسیارند. ابهامات متعدد در ارتباط با واردات نهاده هاى دامى و کالاهاى اساسى ، روند کند اجرای مصوبات سفرهای استانی در حوزه کشاورزی، عدم تخصیص اعتبار طرح های زیربنایی حوزه عشایری که در کنار گرانی شدید نهاده های دامی امید این قشر عزیز، این ذخایر ارزشمند انقلاب را به ناامیدی بدل کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: بی ثباتی و شرایط ملتهب بازار که هم کمر تولید کنندگان دام و طیور را خم کرده و هم اقشار ضعیف جامعه را با مشکلات جدی مواجه نموده است، صف های طویل نان و گوشت و امثال این ها که اخیرا به صف های انتظار مردم اضافه شده است و بسیاری دیگر از موارد که به زودی با مستندات در همین خانه ملت با مردم عزیز در میان خواهم گذاشت. با این حال امیدوارم قبل از آنکه مجلس از ظرفیت های قانونی خود استفاده کند شما خود تدبیر نمایید.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: بی توجهی به ظرفیت ها و توانمندی های خاص هر منطقه، باعث رشد نامتوازن کشور و عدم بهره گیری از ظرفیت های مناطق مختلف کشور شده است. مناطق محروم در دور باطل فقر و توسعه نیافتگی گرفتار شده اند کافی است نگاهی به جانمایی سرمایه گذاری هلدینگ های بزرگ اقتصادی در کشور بیاندازید، یا زیرساخت های انتقال انرژی و یا نقشه راه آهن، بزرگراه ها و آزادراه های کشور را بنگرید.

وی گفت: مسئولین محترم! جاده های حوزه انتخابیه بنده روزانه ناقوس مرگ می نوازند و ما هر چه بیشتر فریاد می زنیم، شما بیشتر روزه سکوت می گیرید، روزی نیست این جاده ها از حادثه ای آبستن و رخت عزای عزیز کسی بر تن نشود. چقدر تذکر بدهیم، چقدر فریاد بزنیم، چقدر ناله سر دهیم؟ آقای وزیر، شرح پریشانی ما را گوش کنید بسیار غم انگیز است که در طول کمتر از یک ماه شاهد چندین کشته و مجروح در این جاده ها و داغدار شدن خانواده ها هستیم؟ چرا مسئولان کشوری و استانی هیچ واکنش علاج کننده ای به وضعیت وخیم و تاسف بار این جاده ها به خصوص محور نهبندان-بیرجند و سربیشه به درح نشان نمی دهند؟

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اگر می خواهید در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر به نهبندان توجه کنید وضعیت جاده هایش را دریابید لذا از وزیر جوان و با انگیزه راه و شهرسازی، از سازمان برنامه و بودجه و همچنین استاندار پیگیر و پرتلاش خراسان جنوبی می خواهم هر چه زودتر پیگیری و اقدام عاجلی در افزایش اعتبار و تخصیص بودجه این محورها داشته باشند.

وی خطاب به وزیر اقتصاد عنوان کرد: از وزیر اقتصاد می خواهم در راستای پیگیری های دو ساله ما برای تخصیص اعتبار از محل ماده ۵۶ توسط بانک های ملی و تجارت برای محورهای نهبندان- بیرجند و سربیشه- درح پیگیری و اقدام فوری انجام دهد، مردم مظلوم و بزرگوار ما به تاسی از فرمایش مولایشان حسین ( ع)، فریاد «هل من ناصر ینصرنا» یشان در نبرد باجاده های مرگ بلنداست، لطفا بشنوید و به داد این مردم برسید.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =