خدمات ۵۹ گانه بیمه‌ای به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی امروز در نشست خبری مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند با رسانه‌های استان اظهار داشت: همه ایرانیان قابلیت بیمه شدن را دارند و مشکلی برای برخورداری از بیمه سلامت برای هیچ شهروندی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی خدمات بیمه‌ای افزود: اگر فردی به لحاظ بیمه خدمات درمانی مشکل دارد، می‌تواند با مراجعه به بیمه سلامت از خدمات بیمه پایه بهره‌مند شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان‌های بیمه سلامت و بهزستی امضا شده است که زمینه خدمات درمانی به معلولان ارتقاء یافته است.

اربابی با اشاره به ساماندهی معلولان در مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند یادآور شد: در این مرکز هر فرد به فراخور نیاز می تواندخدمات درمانی و بیمه‌ای دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: مدجویان و معلولان مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند برای استفاده از این کد خدمت‌ها باید بیمه پایه داشته باشند و در سامانه بیمه سلامت نیز نشان‌دار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: براساس توافق بین سازمانی ایجاد شده خدمات بیمه‌ای از ۹ مورد به ۵۹ کد خدمت افزایش یافته است.

اربابی ادامه داد: ۱۵ کد خدمت اعضای مصنوعی، ۱۱ کد خدمت گفتار درمانی، ۹ کد شنوایی‌سنجی، هفت کد خدمت بینایی‌سنجی، پنج خدمت فیزیوتراپی و ۶ کد خدمت توانبخشی از جمله خدمات بیمه‌ای سلامت می‌باشد.

وی بیان کرد: معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی، هزینه‌های پرداختی تمام کد خدمت‌ها ۷۰ درصد تعرفه آن بخشی است که فرد خدمت را دریافت می‌کند لذا شامل بخش خصوصی هم می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: این خدمات که در سال جاری شروع شده کمک شایانی به کاهش هزینه‌های درمان مددجویان بهزیستی می‌کند و از آنجایی که بیشتر خدمات در بخش خصوصی ارائه می‌شود این تفاهم‌نامه برای معلولان در کاهش هزینه‌ها اثرگذار بوده است.

اربابی متذکر شد: برای اینکه خدمات بیمه ای در سطح خراسان جنوبی با کیفیت خوبی ارائه شود فراخوان‌هایی داده شده و با تعدادی از مراکز خصوصی هم قرارداد منعقد شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد سازمان بیمه سلامت خراسان جنوبی با حدود ۶۰ مرکز توانبخشی در استان تصریح کرد:از آنجائیکه خدمان بیمه ای منوط به نسخه نویسی الکترونیکی است، جامعه هدف باید از تمامی خدمات ارائه شده آگاهی پیدا کند و برای دریافت مزایا نیز باید مطابق دستورالعمل طرح پیش رفت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمات بیمه در سلامتی و ارتقای زندگی معلولان تاثیر زیادی دارد و چون درمان این قشر مستمر است لذا خدمت دولت سیزدهم در این خصوص می‌تواند در کاهش هزینه‌های مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند اثرات خوبی داشته باشد.

اربابی با اشاره به فعالیت‌های موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع)  بیرجند خاطرنشان کرد: طیف وسیع جامعه معلولان از خدمات این مرکز استفاده می‌کنند و تفاهم‌نامه بیمه سلامت با این مرکز می‌تواند منجر به ارائه خدمات مورد نیاز معلولان شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی یادآور شد: این فرصتی است که در دولت سیزدهم فراهم آمده و باید حداکثر تلاش را انجام دهیم تا خدمت با صرف دقیق منابع به جامعه هدف برسد.

اربابی گفت: استان خراسان جنوبی استقبال خوبی در استفاده از خدمات جدید بیمه سلامت داشته و جزو استان‌های پیشرو در ارائه خدمات به معلولان است.

وی تاکید کرد: لازم است نیاز مددجویان به طور دقیق احصا و از کد خدمت‌های تعیین شده استفاده شود همچنین در زمینه گسترش آگاهی جامعه نسبت به خدمات بیمه سلامت باید رسانه‌ها بیش از پیش تلاش کنند.

حامد عرب زاده مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند هم در این  نشست اظهار داشت: تعداد ۴۵۰ معلول ذهنی، جسمی، حرکتی و سالمند به طور شبانه‌روزی در این مرکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نگهداری می‌شوند.

وی یادآور شد: به طور متوسط ماهانه هر معلول ۶ میلیون تومان هزینه دارد و برای آن دسته از معلولانی که در مراکز توانبخشی نگهداری می‌شوند حدود سه میلیون تومان یارانه دولتی تخصیص می‌یابد لذا مابقی هزینه‌ها باید از سوی خیران تامین شود.

 مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجنداز تکمیل بودن ظرفیت این مجتمع توانبخشی خبر داد و افزود: اکنون ۶۰ نفر در بخش دختران پشت نوبتی داریم و به همین میزان بخش پسران با کمبود فضا مواجه است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =