عدم حمایت وزارتخانه‌ای از فدراسیون ورزش‌های کارگری/ شکوفایی و استقلال مالی فدراسیون در اولویت است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مجمع سالانه هیئت ورزش‌های کارگری خراسان جنوبی به ریاست جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری ، نایب رئیسی‌ محمدحسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان،  غلامرضا اشرفی مدیرکل تعادن، کار و رفاه اجتماعی و دبیری سیدحسین اصغری معاون اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

از ۴۰ عضو دعوت شده این مجمع ۲۴ نفر از روسای هیئت ورزش‌های کارگری شهرستانهای خراسان جنوبی، نماینده سازمان بسیج ورزشکاران، ورزش دانش‌آموزی، ورزش دانشگاهی  ورزش شهرداری، داوران، مربیان، ورزشکاران و باشگاههای بخش خصوصی استان حضور داشتند.

ابوالفضل علیزاده بیرجندی رئیس هیئت ورزش‌های کارگری خراسان جنوبی در مجمع سالانه هیئت اظهار داشت: با فعال کردن ۲ انجمن جدید در سال جاری، تعداد انجمن‌های فعال هیئت به عدد ۳۳ رسیده است.

وی افزود: هیئت ورزش‌های کارگری ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی فعال بوده و در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و سیاسی برنامه‌های متنوع ورزشی را برای جامعه کارگری خود ارائه داده و با برگزاری مسابقات قهرمانی ورزشکاران برتر رویدادهای ورزشی را به رقابت‌های استانی اعزام می‌کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های کارگری خراسان جنوبی تصریح کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۶۰ جلسه هماهنگی برنامه‌های ورزشی و مناسبتی هیئت و ۷۸ مسابقه قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی جامعه کارگری استان نیز برگزار شده است.

علیزاده بیرجندی یادآور شد: تیم‌های ورزش کارگری خراسان‌جنوبی در ۱۶ مسابقه قهرمانی کشوری شرکت کرده و ورزشکاران شایسته ما ۱۴ مدال رنگارنگ را برای استان به ارمغان آورده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات مالی هیئت ورزش‌های کارگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بسیاری از هزینه‌های اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات قهرمانی کشور از سوی شرکت‌های بخش خصوصی تامین‌ شده است.

محمدحسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز گفت: علی‌رغم محدودیت‌های مالی موجود ولی در حد توان به هیئت ورزش‌های کاری کمک شده است و سالن‌های ورزشی این اداره نیز برای برگزاری مسابقات ورزشی در اختیار هیئت استان و شهرستانها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر نشست‌های تخصصی کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، شرکت‌های تولیدی و صنعتی، هیئت ورزش‌های کارگری و سازمان امورمالیاتی افزود: در این گونه جلسات می‌توان در خصوص معافیت‌های مالی شرکت های بخش خصوصی حامی فعالیت‌های ورزشی به نتایج خوبی رسید. 

جواد رمضی‌ رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری کشور نیز اظهار داشت: ظرفیت و قابلیت‌های خراسان جنوبی در توسعه ورزش‌های کارگری ستودنی است.

وی با اشاره به نوپا‌ بودن فدراسیون ورزش‌های کارگری افزود: تلاش این مجموعه به سوی شکوفایی و استقلال مالی‌ و کمک به هیئت‌های استانی و شهرستانی است.

 فدراسیون ورزش‌های کارگری تصریح کرد: این فدراسیون وابستگی خاصی به جایی ندارد و مستقل است و برای تامین اعتبار و هزینه‌کرد برنامه‌های راهبردی و سیاست های اجرایی نیز از وزارتخانه‌ای برخوردار نیستیم.

رمضی یادآور شد: میزبانی مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری دوره‌های ارتقای مربیان، داوران و ورزشکاران با تقاضای هیئت خراسان‌جنوبی میسر است.  

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های مالی خوبی به هیئت ورزش‌های کارگری خراسان‌جنوبی خواهد شد و تسهیلاتی نیز در خصوص اعزام ورزشکاران استان به مسابقات کشوری در نظر گرفته می‌شود.

پایان ‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هجده =