افزایش ۴۰۰ تخت بیمارستانی خراسان جنوبی/ MRI در شهرهای فردوس و طبس نیز فعال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمد موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این واحد آموزش عالی در سال ۶۵ راه‌اندازی شد و امروزه با ۶۵ کد رشته و چهار هزار و ۱۲ دانشجو فعالیت دارد که ۱۲۸ دانشجوی تخصص و ۱۹۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجنددر رشته‌های داخلی، اطفال، بیهوشی، مغز و اعصاب، قلب و جراح عمومی دانشجو می‌پذیرد و به زودی در رشته‌های تخصصی عفونی، زنان و زایمان و پاتولوژی نیز دانشجو پذیرش می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ایران یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌ها در حوزه بهداشت است، خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده و بخشی تا پایان سال نصب و راه‌اندازی می‌شود.

موسوی میرزایی از افزایش ۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: سه دستگاه MRI در بیمارستانهی دولتی شهرستانهای استان فعال است و بزودی دستگاه MRI در مراکز درمانی شهرهای فردوس و طبس نیز نصب می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بیمارستان خوسف متذکر شد: در حالیکه امسال قرار بر این بود که پروژه جدید آغاز نشود اما به واسطه نیاز خراسان جنوبی در حوزه بهداست و درمان، پروژه بیمارستان زیرکوه شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در دو ماهه اخیر ۸۷ میلیارد تومان قول اعتبار برای پروژه‌های بهداشتی و درمانی گرفتیم که ۳۲ میلیارد تومان واریز شده است.

موسوی میرزائی خاطرنشان کرد: ۳۲۹ خانه بهداشت و ۱۰۳ مرکز جامع سلامت در خراسان جنوبی فعالیت دارد و در حال حاضر یک هزار و ۶۷۸ تخت بیمارستانی در ۱۵ بیمارستان دولتی پذیرش داریم که در مقایسه با آمار کشوری از سطح بالاتری برخوردار است.

وی افزود: تعداد ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای با ۱۰۵ آمبولانس در خراسان جنوبی مشغول خدمت رسانی به شهروندان می‌باشد.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =