جشنواره بزرگ عشایر خراسان جنوبی و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

محمدابراهیم ابراهیمی، سرپرست اداره کل عشایر خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: در راستای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی معرفی استعدادهای بالقوه و توانمندی‌های عشایر استان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی عشایر ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره بزرگِ عشایر و انقلاب اسلامی در ۱۳ استان کشور از جمله عشایر غیور و مرزنشین خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

سرپرست اداره کل عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: در جشنواره بزرگِ عشایر و انقلاب اسلامی استان محصولات تولیدی عشایری به نمایش گذاشته می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: نمایش توانمندی ها، آداب و سنن عشایر خراسان جنوبی در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از اهداف این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره  روز پنجشنبه۲۰ بهمن ماه جاری در محله عشایری زرین چاه بخش سه قلعه شهرستان سرایان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل عشایر خراسان جنوبی گفت: جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی و پویش ملی هر سیاه چادر عشایری یک پرچم تلاش دارد تا وحدت و همدلی در بین اقوام بیشتر شود.

ابراهیمی متذکر شد: برای این جشنواره ۱۰ سیاه چادر برپا و در کنار آن بازی‌های بومی محلی، گروه سرود دانش آموزان عشایر، موسیقی و نوا‌های محلی، تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارائه توانمندی‌های عشایر در تولید صنایع دستی و فرآورده‌های دامی و لبنی برگزار و اجرا و در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =