معاون استاندار: ایمن سازی ورودی شهرهای خراسان جنوبی در اولویت باشد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند،  «علیرضا عباس زاده» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان، اظهارداشت: با توجه به آمار بالای تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها، ایمن سازی این محدده ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایمن سازی و توجه بیشتر به ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها به منزله بی توجهی به بقیه محورها نیست، بلکه این نشان دهنده توجه به اطلاعات آماری موجود است.

معاون استاندار به تشریح دلایل بالا بودن حجم تصادفات در ورودی شهرها اشاره کرد و گفت: با توجه به کویری و طولانی بودن محورهای مواصلاتی استان فرد به تصور اینکه دیگر به مقصد رسیده ، به علائم ترافیکی کمتر توجه می کند که در بسیاری از موارد حادثه ساز می شود.

عباس زاده متذکر شد: بر اساس تحلیل آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهور، شهرداری های استان به جز بیرجند و تا حدودی قاین در حوزه ترافیک و فرهنگ ترافیک شهری ضعیف هستند.

به گفته وی؛ لازم است بر اساس تجربیات شهرداری بیرجند و با محوریت دفتر فنی استانداری، برنامه ای جامع و کامل در این زمینه تدوین شود.

عباس‌زاده اظهار داشت :متوسط سرعت خودروها در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی نسبت به بقیه نقاط کشور افزایش ۱۰کیلومتری را نشان می دهد که همین موضوع هم از دلایل بالا رفتن آمار متوفیان جاده ای استان می باشد.

وی ادامه داد: دفتر فنی استانداری ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  و…شاخص های مد نظر در راستای ایمن سازی ۳۰ کیلومترهای ورودی شهرها را احصا نمایند تا بر اساس آن و با برنامه زمان بندی مشخص نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

معاون استاندار با بیان اینکه ستاد سفرهای نوروزی در آستانه سال جدید  تشکیل می شود،گفت: هدف از تشکیل ستاد سفر این است که با هم افزایی بین دستگاهی موجود ،تجربه موفق سال گذشته تکرار شود.

عباس زاده تأکید کرد: لازم است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در یک ماه باقی مانده تا سال جدید  اشکالات فنی محورهای مواصلاتی استان را مرتفع نماید.

وی با تقدیر از دستگاه های نقش آفرین در طول زمستان نیز گفت: امسال با همکاری دستگاه های مرتبط تا این لحظه زمستان با کمترین دغدغه و بالاترین کیفیت سپری شده است.

وی به حضور پرشور و شعور مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی باشکوه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور مردم بصیر و ولایی استان در راهپیمایی حماسی بیست و دوم بهمن ماه وظیفه ما در خدمت رسانی به جامعه را سنگین تر می کند.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =