۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

مهدی هنری، طرح بسیج آبرسانی به ۲۳ روستا، ۱۶ پروژه احیا و مرمت قنات، ۱۷ پروژه آسفالت و هفت پروژه فرهنگی، آموزشی و اشتغال و ۱۵ پروژه مسکن محرومین را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد.

وی ادامه داد: در زمینه ارائه خدمات عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی با همراهی دستگاه‌های اجرایی فعالیت داریم که هدف ما اجرای پروژه‌های کوچک و زودبازده محرومیت‌زدایی است.

افزود: طی یک سال گذشته ۷۴۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۲۶۶ میلیون تومان تفاهم‌نامه منعقد شده است که تاکنون ۴۱۲ پروژه با اعتبار بالغ ۱۹۱ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های مجموعه سپاه با توجه به تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در زمینه آبرسانی است، در این خصوص در خراسان جنوبی در مجموع به ۱۲۲ روستا کار آبرسانی در دستورکار قرار دارد که پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار مالی عملیات اجرایی این طرح‌ها را در سال آینده به اتمام خواهیم رساند.

هنری با بیان اینکه همچنین با تفاهم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) پروژه‌های محرومیت‌زدایی جدیدی به عنوان متمم اضافه می‌شود که این طرح‌ها همه روستاهای استان را در بر خواهد گرفت، گفت: امیدواریم با هدف‌گذاری انجام شده تا سه سال آینده هیچ روستای فاقد آب شرب یا دچار مشکل در حوزه آب نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه به بهره‌وری آب در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و برخی پروژه‌های افتتاحیه امروز در زمینه کشاورزی است.

هنری گفت: احداث و تکمیل مسکن محرومین در استان هم در حال انجام است در این خصوص ۱۰۰ واحد برای مددجویان کمیته امداد در دست اجرا داریم که از این تعداد ۵۰ واحد پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

پایان پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 16 =