مخاطرات استمرار خشکسالی ها در قاینات و لزوم بازچرخانی آب در این شهرستان

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قاین، محمد محمدی، فرماندار قاینات، امروز در جمع خبرنگاران، به تشریح اقلیم و شرایط توپوگرافی شهرستان پرداخت و اظهارداشت: اجرای تصفیه خانه فاضلاب و انتقال پساب آن به مجتمع فولاد از ضروریات قاینات است.

وی با بیان اینکه بیلان آب در استان و شهرستان قاینات منفی است، افزود: حکمرانی، قلمرو داری و مدیریت سرزمین نیازمند توجه سه گانه زیست اجتماعی پایدار، تعامل بهینه فضایی و ادراک محیطی است، بنابراین  با پیوستگی در هم تنیده در رابطه با مسائل آبی روبرو هستیم.

فرماندارقاینات با تأکید بر اینکه شهرستان قاینات در ۲۰ سال گذشته با کسری مخازن آبی روبرو شده، تصریح کرد: گزارشاتی مبنی بر فرو نشست زمین در برخی از نقاط داریم، میزان نزولات آسمانی کاهش چشمگیری داشته و طرح های کشاورزی و صنعتی نیز نیازمند آب است.

خضری و نیمبلوک دشت های ممنوعه بحرانی قاینات

فرماندار قاینات با اشاره به این که دشت خضری و نیمبلوک، از دشت های ممنوعه بحرانی است، گفت: دو شرکت سهامی زراعی خضری و نیمبلوک در شهرستان وجود دارد که مردم  در این شرکت ها به کار کشاورزی مشغولند، بنابراین نیازمند بازچرخانی آب برای ادامه فعالیت ها در شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع فاضلاب شهر قاین، مشکلات زیست محیطی در پی داشته، اظهار داشت: ۷۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر در فاصله سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ اجرا شده و ۷۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

به گفته وی؛ با پیگیری استاندار، شاهد کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه و انتقال آب به مجتمع فولاد بودیم که جا دارد از تلاش‌های وزیر صمت و نیرو، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت ملی فولاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان، سرپرست مجتمع فولاد قاینات و همه دست اندرکاران تشکر کنم.

فرماندار قاینات ادامه داد: با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و در راستای رسالت اجتماعی مجتمع فولاد، کمک به اجرای پروژه‌ های عمرانی از قبیل بیمارستان های در حال احداث،  مدارس ، مساجد و .. را درخواست داریم.

پیشرفت ۸۶ درصد فولاد سازی

محمدی با ذکر این نکته که قسمت احیای مجتمع فولاد در سفر رئیس جمهور افتتاح شده، گفت: قسمت فولاد سازی ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت بهره برداری از فولاد سازی حدود ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، لذا در خواست تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل فولاد سازی و افتتاح آن را نیز داریم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم رسالت اصلی خود را بر باز سازی انقلابی،  عقلانی، عدالت محور و دانش بنیان گذاشته، افزود: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت از فرمانداران خواسته مشاهدات، قضاوت‌ها،  تصمیم گیری ها،  تصمیم سازی ها و همه روندهای اجرایی و عملیاتی باید استدلالی، مسئله محور، منطقی و ناشی از تجربه موفق باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قاینات در خصوص تأمین زمین نهضت ملی مسکن نیز گفت: با توجه به اینکه در شهر قاین زمین دولتی وجود نداشت، بنابراین از ظرفیت توافق با مالکان خصوصی استفاده شد و توانستیم ۶۰۰ هکتار زمین به محدوده خدماتی شهر قاین اضافه کرده و مشکل تأمین زمین را در شهر قاین حل کنیم.

به گفته وی؛ در شهرهای دیگر شهرستان هیچگونه مشکلی در زمینه تأمین زمین وجود ندارد و به همه متقاضیان زمین ویلایی تعلق گرفته است.

اقدامات خوب دولت مردمی در حوزه بهداشت و درمان

فرماندار قاینات همچنین به اقدامات خوب دولت مردمی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افتتاح ۳ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲ مرکز سلامت،  ۲ پایگاه اورژانس، اخذ مجوز دانشگاه علوم پزشکی، افتتاح ساختمان ام آر آی، افتتاح ماموگرافی، خرید دستگاه رادیولوژی دیجیتال و… عنوان کرد.

محمدی همچنین به کلنگ زنی پروژه بزرگ آجر نسوز در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی شستا اجرا می شود و با فعال شدن آن، ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی همچنین از قول وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی در خصوص کلنگ زنی دی کلینیک تأمین اجتماعی در آینده نزدیک خبر داد.

فرماندار در پایان همه اتفاقات خوبی که در این دوران رقم خورده را حاصل همکاری و همراهی همه مردم دانست و از ائمه جمعه، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی تقدیر و تشکر کرد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نه =