برگزاری مراسم سنتی نوروز خوانی در بیرجند/ پرچم امام زمان(عج) به اهتزاز در می‌آید

محمد رمضانی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در راستای گرامیداشت اعیاد شعبانیه‌ و آستانه نوروز باستانی‌ برنامه‌های متنوعی‌ و طرح‌های مختلفی در سطح شهر اجرایی می‌شود.

وی افزود: برگزاری جشن در سالن همایش‌ فرهنگسرای شهرداری بیرجند، برپایی حداقل ۴ جشن خیابانی در چهار نقطه بیرجند همزمان با ایام نیمه شعبان و آذین بندی و اکران تبلیغات ویژه‌ اعیاد شعبان به تعداد ۱۰ عدد از جمله برنامه‌های شهرداری در ماه شعبان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار بیرجند تصریح کرد: تعداد ۱۰۰۰ پرچم و ۷۰۰ ریسه نوری به مناسبت ولادت امام زمان (عج) خریداری شده و برگزاری مراسم اهتزاز پرچم بزرگ یا صاحب الزمان(عج) به ابعاد ۹ در ۱۸ از جمله برنامه‌های مربوط به این مناسبت است.

رمضانی یادآور شد: نصب دو کتیبه‌ ۲۰ در ۳ در میادین اصلی شهر، مشارکت در برپایی حداقل دو موکب در روز ۱۳ اسفند به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان از دیگر خدمات شهرداری بیرجند است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی با اولویت اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی و توسعه گردشگری طی روزهای ۱۳ تا ۲۰ اسفندماه جاری و ۲۵ اسفندماه تا ۳ فروردین ۱۴۰۲ بازارچه‌های صنایع دستی در غرفه‌های فرهنگسرای شهرداری برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار بیرجند گفت: از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۳ فروردین ۱۴۰۱ مراسم سنتی نوروزخوانی در نقاط مختلف شهر بیرجند برگزار می‌شود و در راستای استقبال از نوروزشهر بیرجند آذین بندی و نورافشانی می‌گردد.

رمضانی با اشاره به اکران تبلیغات نوروزی شامل خوش آمدگویی و تبریک عید بر روی حداقل ۱۰ بیلبورد و پل شهر بیرجند متذکر شد: تعداد ۱۰ بنر تبلیغاتی نیز در مکانهای سوق‌الجیشی شهر نصب می‌شود.

وی از آغاز بهره برداری از ۳ بیلبورد دائمی چلنیوم خوش آمدگویی در ورودی شهر بیرجند خبر داد و افزود: این بیلبوردها بصورت پشت و رو در ابعاد ۴ متر در ۸ متر و ارتفاع ۸ متر طراحی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اظهار داشت: تعداد ۱۰ مورد نقاشی دیواری‌ به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع در معابر اصلی شهدا، مطهری، طالقانی، پونه، معلم و حافظ غربی مهرشهر از جمله برنامه‌های نوروزی شهرداری بیرجند است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =