۲ هزار بیکار با احیای ۱۹۹ واحد تولیدی در خراسان جنوبی به کار خود بازگشتند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهارداشت: ۱۹۹ واحد تولیدی استان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته‌ و زمینه‌ اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: نهضت فعال‌سازی طرح‌های تولیدی راکد در دستورکار جدی دولت سیزدهم قرار گرفته و در این خصوص اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است.

وی از بانک‌ها خواست بیشترین همراهی را با واحد‌های تولیدی در پرداخت و استمهال تسهیلات داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای تأمین گاز واحد اسفنجی فولاد قاین انجام خواهد شد، بیان کرد: تمام تلاش ما پیگیری مشکلات واحد‌های تولیدی به صورت موردی است تا این واحدها در راستای رونق تولید بیش از گذشته فعال شوند.

شایان ذکر است: در این کارگروه مشکلات ۹ واحد تولیدی از جمله شرکت نگین شهر کاج، شرکت داد و ستاد پارسیان، شرکت معرفی کویر، شرکت گسترش صنایع قاین، مجتمع فولاد قاینات، واحد استخراج رمز ارز، شرکت ارزش آفرین، طرح تولید کارتن و محتوا و شرکت آپاد راهان پارس با حضور سرمایه گذاران و دستگاه‌های متولی مورد بررسی قرار گرفت.

استمهال بدهی، تأمین گاز، تأمین برق، همراهی در توسعه سرمایه گذاری، پرداخت تسهیلات و تعیین تکلیف معوقات بانکی از جمله مشکلات و مسایل این واحدها بود که راهکارهای لازم برای حل برخی از آن ارائه شد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =