چینی‌ها در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کنند

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: چینی‌ها ۲۷ میلیون دلار در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند و این رقم با توجه به ظرفیت‌های موجود استان کافی نیست و مسئولان باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی بیشتری را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،علی رضایی در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان  توجه بیشتر برای رفع مشکلات موجود بر سر راه سرمایه گذاران خارجی داشته باشند.

وی با انتقاد از معطل ماندن برخی پروژه‌های کلان خارجی در استان افزود: صحیح نیست بیش از این این پروژه ها معطل بماند و آن بخش که مربوط به انتقال آب به شهرک صنعتی خوسف است باید هر چه سریعتر حل شود.

وی از دستگاه‌های عضو جلسه خواست تا اهم وظایف خود را به طور دقیق مشخص و به سرمایه‌گذاران اعلام کنند تا کسانی که قصد سرمایه گذاری دراین استان را دارند، سردرگم نشوند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر مرز رسمی یزدان به صورت کامل تجهیز و راه اندازی شود می توان از این فرصت برای تبدیل شهرک صنعتی زیرکوه به خوبی استفاده کرد افزود: باید مشکل پروژه استخراج و بهره برداری معادن زغال سنگ حرارتی توسط گروه معدنی پردیس  نیز که مشکل زیست محیطی دارد با محیط زیست  پیگیری شود.

کمبود زیرساخت‌ها معضل شهرک‌های صنعتی استان

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با انتقاد از اینکه به طور واقع برخی از شهرک های صنعتی استان به نام شهرک نامیده می شود اظهار کرد: کمبود زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

حقیقی افزود: برای حل مشکلات موجود بر سر راه صنعت استان که از سوی محیط زیست گذاشته شده است باید چاره اندیشی درستی انجام پذیرد.

وی همچنین خواستار تبدیل شهرک صنعتی زیرکوه به شهرک, تخصصی مصالح ساختمانی  شد.

همچنین در این جلسه مشکلات احداث کارخانه گندله سازی فولاد بیر جند نیز بررسی شد. عدم اخذ مجوز کارگروه ملی زیست محیطی ، عدم پاسخ در مورد سهمیه سنگ آهن  از جمله مشکلات مهم این کارخانه بود.

نماینده این کارخانه گفت: اگر تسهیلات ارزی اختصاص نیابد و موافقت محیط زیست نباشد تمام سرمایه‌گذاری ما از بین می رود.

وی افزود: با تمام قدرت این طرح آغاز شده  اما حمایت از سوی مسئولان کشوری  وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: باید محیط زیست استان به وزارتخانه برود و مشکلات را  از آنجا پیگیری و حل کنند.

معاون برنامه ریزی استانداری خراسان جنوبی نیز تاکید کرد: باید مدیران کل وارد عمل شوند و پیگیری جدی را انجام دهند.

رضایی افزود: برای ما پروژه‌های خارجی در اولویت است که اگر کوتاهی شود دلسردی سرمایه گذاران را بدنبال دارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی نیز گفت: از ابتدای ایجاد این استان تاکنون چهار پروژه سرمایه گذاری خارجی با حجم ۱۰ میلیون دلار در استان آغاز شده است.

مهدی رمضانی افزود: استخراج و بهره برداری معادن زغال سنگ طبس با همکاری چین و حجم سه میلیون دلار و بتن آماده خوسف با همکاری افغانستان و با ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری دو پروژه‌ای هستند که به ترتیب فعال و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ۵ پروژه نیز در دست اقدام داریم که دو پروژه با جدیت و سه پروژه به صورت ضعیف در حال پیگیری و حصول نتیجه هستند، گفت: پروژه تولید شمش چدن خاکستری و تولید کک حراراتی دو پروژه‌ای است که به ترتیب با ۲۷ و سه میلیون دلار توسط طرف چینی با جدیت در حال پیگیری هستند.

در این جلسه همچنین سامانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان رونمایی شد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =