دلیل تعطیلی بخش روان بیمارستان طبس اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از حبرگزاری فارس از طبس، چند سالی است که بخش روان بیمارستان شهید سیدمصطفی خمینی این شهرستان تعطیل و با وجود نیاز ضروری شهروندان و تعدد مراجعان به این مرکز درمانی  همچنان خبری از راه‌اندازی این بخش نیست!

عباس زمانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تعطیلی بخش روان بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی اظهار داشت: پس از شیوع بیماری کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸ اولویت بخش بهداشت و درمان کشور، پاسخگویی به نیازهای بیماران مبتلا به کرونا بوده و با توجه به محدودیت تخت بخش های تنفسی بیمارستان ها، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استفاده از همه  ظرفیت بیمارستان‌ها و تغییر کاربری بخش‌ها برای بستری بیماران مبتلا به کرونا را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در ارتباط با تغییر کاربری و بهره‌گیری از تمام ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان های کشور بخشنامه ای خطاب به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صادر شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس تصریح کرد: از طرفی همزمان با شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تقاضای پزشکان معالج برای تخت های ویژه افزایش پیدا کرد به طوری که ۶ تخت بخش ICU بیمارستان جوابگوی نیازها نبود.

زمانی یادآور شد: با پیگیری های انجام شده و مساعدت مسئولان دانشگاهی و وزارت متبوع مقرر شد با تغییر کاربری بخش اعصاب و روان و Post CCU بیمارستان طبس و تبدیل آن به بخش آی سی یو، به قسمتی از درخواست ها پاسخ داده شود.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور بخش اعصاب و روان بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی مستقر در طبقه دوم که از ابتدا بدین منظور پیش بینی نشده بود و فضایی غیراستاندارد و فاقد امنیت کافی بود با پیگیری های انجام شده و بازدید معاون  درمان وقت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، موافقت تغییر کاربری و تبدیل آن به بخش ویژه اخذ شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس گفت: از سوی دیگر وسعت ۵۵ هزار کیلومتر مربعی این شهرستان، گستردگی و پراکندگی جمعیت، رشد ۵ / ۲ درصدی جمعیت شهرستان، محرومیت منطقه، قرار گرفتن آن در حدفاصل ۶ استان کشور، تردد سالانه بیش از ۶ میلیون نفر مسافر و زائر حرم رضوی، رخداد ۴۰ درصد سوانح و حوادث ترافیکی استان در این شهرستان، وجود معادن مختلف از جمله بزرگترین ذخایر معدنی زغالسنگ خاورمیانه، قرار گرفتن شهرستان بر روی گسل زلزله و رخداد حوادثی از قبیل سانحه ریلی خرداد ۱۴۰۱، توسعه و تجهیز بخش آی سی یو بیمارستان را بیش از پیش ضروری ساخت.

 زمانی متذکر شد: به همین منظور از آذرماه ۱۳۹۹ احداث بخش ICU بیمارستان شهیدسیدمصطفی خمینی شهرستان طبس آغاز و در دهه فجر سال ۱۴۰۱ با مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در قسمت ساختمانی و تجهیزاتی افتتاح گردید.

وی با بیان اینکه احداث بخش اعصاب و روان از خواسته های به حق مردم شهرستان طبس است، افزود: در این زمینه پیگیری ها و مکاتبات به طور مستمر توسط مسئولان شبکه بهداشت و درمان، دادستان و سایر مسئولان شهرستانی و دانشگاهی در حال انجام بوده تا در فضایی استاندارد زمینه احداث بخش اعصاب و روان مهیا شود.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 16 =