تکمیل ذخیره‌سازی میوه شب عید در خراسان‌جنوبی/ مردم نگران کیفیت میوه‌ها نباشند

سید حسن رضوی، مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در رابطه با تأمین و عرضه میوه شب عید در استان اظهار داشت: سال‌های گذشته دولت خود به طور مستقیم اعتبار لازم برای میوه شب عید را تأمین می‌کرد و اجرای آن توسط سازمان تعاون روستایی استان‌ها با کمک اتحادیه‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: امسال تأمین میوه شب عید به بخش خصوصی واگذار شده که البته با نظارت تعاون روستایی این کار انجام می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در بسیاری از استان‌ها به عنوان مباشر در این طرح همکاری دارند که اتحادیه‌های خود تعاون روستایی هستند و نظارت هم توسط سازمان تعاون روستایی انجام می‌گیرد، افزود: در استان خراسان‌جنوبی از توان بخش خصوصی کمک گرفته شده و مباشر بخش خصوصی بوده اما نظارت برعهده کمیته راهبری که شامل استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی بوده می‌باشد.

رضوی یادآور شد: مقدار مورد نیاز استان در دو محصول عمده سیب درختی و پرتغال ویژه شب عید به نسبت مقداری که سال گذشته میوه تنظیم بازار در استان به فروش رسیده تأمین و ذخیره‌سازی در سردخانه‌های استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعملی که ابلاغ شده باید ذخیره‌سازی و تأمین میوه شب عید در استان‌ها تا ۱۵ اسفندماه انجام می‌شد که خوشبختانه در استان این اقدام تا پایان بهمن‌ماه به انجام رسیده است، بیان داشت: میوه‌های تأمین شده، میوه‌های بسیار باکیفیتی بوده و توسط اعضای کمیته راهبری استان در چند نوبت مورد بازدید قرار گرفته و کیفیت آن صورتجلسه شده و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در هفته آینده جلسه کمیته راهبری تشکیل و جزئیات توزیع این میوه‌ها در استان تصویب خواهد شد.

رضوی در رابطه با قیمت میوه شب عید گفت: امسال بنا بر این بوده که دولت چون خود مستقیم تأمین اعتبار نکرده قیمت مقطوعی وجود ندارد و قرار شده قیمت روز این نوع میوه‌ها در زمان توزیع کشف و ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر این قیمت میوه‌ها عرضه شود.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =