کاشت بیش‌از ۲۰ هزار نهال به یاد ۶ جهادگر آسمانی در خراسان‌جنوبی

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی امروز در حاشیه مراسم درختکاری در روستای ذکری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی بوده تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده در کنار همدیگر و به همت جهادگران و به رسم میراث داری و امانت داری، در کاشتن نهال و گسترش آبادانی بکوشیم. 

هنری بیان داشت: از هفته گذشته تا به امروز در راستای کمک به آبادانی روستاها بیش از ۲۰ هزار بذر، نهال، درخت و درختچه مثمر به همت جهادگران عزیز استان با یاد و خاطر ۶ جهادگر آسمانی استان در مناطق روستایی و محروم بر اساس نیاز سنجی و شناسایی آب و هوای هر منطقه کاشت شده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ درخت و درختکاری به نسل‌های آینده امری ضروری و اجتناب ناپذیر می‌باشد، زیرا فرهنگ درختکاری و حفظ و احیای فضاهای سبز و منابع طبیعی یکی از راه های توسعه پایدار در جوامع امروزی محسوب می‌شود، یادآور شد: به همین منظور با عنایت به اهمیت پایداری عرصه های طبیعی، جهادگران استان به یاد و خاطر ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی در هفته منابع طبیعی به عنوان یک اقدام خدا پسندانه، به امر توسعه پوشش گیاهی و درختکاری همت گماشتند.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: جهادگران آسمانی، جهادگرانی هستند که در حین مأموریت جهادی و خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم بر اثر حادثه به رحمت خدا رفته‌اند و چون در مسیر خدمت به مردم بوده مطمئنا در پیشگاه الهی اجر شهید خواهند داشت.

هنری اضافه کرد: تاکنون حدود ۵۴ نفر در کشور شناسایی شده‌اند که شش نفر مربوط به خراسان جنوبی هستند.

وی ادامه داد: جهادگر محمد خراسانی از سرایان و جهادگران علیرضا پروانه، محمد رضا سبزه بین، پژمان هاشمی، حبیب فرزانه و رحمت شیرین از شهرستان نهبندان هستند.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: جهادگران بسیجی آتش به اختیار استان چون گذشته به صورت شبانه روزی و مخلصانه در خدمت مردم عزیز مناطق محروم و کم برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =