ساخت فیلم سینمایی پابرهنه در میدان مین/ برپایی نمایشگاه روایت عشق در خراسان حنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این سازمان در حوزه‌های فرهنگی آموزشی، تعاون و اموراجتماعی، بهداشت و درمان، تسهیلات اشتغالزایی و مسکن، تحولات اداری و منابع انسانی به شهدای گرانقدر و ایثارگران مان برکف خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان‌اینکه از قبل تمثال مبارک شهداء بصورت بنر‌ در اماکن عمومی و  منظر شهرستانها نصب شده و نیاز به تعویض دارد، افزود: با همکاری استانداری، سازمان برنامه و بودجه و برخی از شهرداری‌ها نسبت به چاپ تمثال مبارک شهداء به صورت چاپ‌ روی فلز با ماندگاری ۱۰ ساله و هزینه کمتر اقدام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای تشویق خانواده شهداء و جامعه ایثارگری همه ساله مسابقات قرآنی استانی با موضوعات قرائت، حفظ، تحقیق‌ و تفسیر برگزار می‌شود که امسال این رویداد فرهنگی و مذهبی با شرکت ۲۵۰ چهره قرآنی در طبس اجرایی و از برترین‌ها تجلیل شد.

انتشار وصایای شهدای خراسان جنوبی

نوفرستی با اشاره به تدوین، چاپ‌ و انتشار وصایای شهدای گرانقدر خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون ۶۰۰ مصاحبه با خانواده‌ شهدای گرانقدر استان انجام شده و بقیه مصاحبه‌ها توسط گروه خبره‌ای ادامه دارد.

وی از تولید چندین فیلم کوتاه و انمیشن‌ در ارتباط با موضوع ایثار شهادت در خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار مجوز ساخت فیلم سینمایی«پابرهنه‌ در میدان مین» با بهره‌گیری از ظرفیت بومی‌ دریافت شده که کارگردان و فیلم‌نامه‌‌ی این اثر نیز مشخص شده‌اند.

مدیرکل بنیادشهید و اموراپثارگران خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی برای جامعه هدف این سازمان گفت: در سال جاری مسابقات ورزشی در رشته‌های دارت، تیراندازی و باستانی برای همسران‌ و فرزندان‌ شهداء و جانبازان و آزادگان استان برگزار شده که در رقابت‌های کشوری مقام‌های قهرمانی را برای استان به ارمغان آورده‌است.

نوفرستی از اعزام خانواده‌های شهداء و ایثارگران خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات خبر داد و متذکر شد: امسال هزار و ۲۰۰ از خانواده شاهد و ایثارگر استان بصورت هوایی و زمینی عازم عتبات عالیات و بیش از هزار نفر نیز مشرف به مشهد، قم و شیراز شده‌اند.

سه هئیت اندیشه ورز شاهد و ایثارگر خراسان جنوبی

وی با اشاره به تشکیل سه هیئت اندیشه‌ورز شاهد و ایثارگر خراسان‌جنوبی اظهار داشت: هیئت حضرت زینب(س) آزادگان و کهف‌الشهداء فرزندان شاهد با عضویت جامعه هدف علاوه بر برگزاری جلسات مناسبتی هفتگی و ماهیانه‌ در خصوص طرح و پیگیری مسائل، مشکلات و مطالبات این قشر فعالیت‌های گسترده‌ای دارند.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این سازمان سرفصل وظایف ۹ وزارتخانه را برعهده دارد، تصریح کرد: از ابتدای امسال ۴۵۰ فقره پرونده خانواده شاهد و ایثارگر استان برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل ارسال شده است‌.

نوفرستی با اشاره به اختصاص ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای اشتغالزایی و کارآفرینی خانواده شاهد و ایثارگر خراسان جنوبی افزود: در عین‌حالیکه مبالغ ۱۵۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی این تسهیلات بر اساس طرح‌های ارائه شده بوده است اما برخی از بانک‌های عامل همکاری لازم را نداشته و ۹۰ درصد متقاضیان نتوانستند این تسهیلات را دریافت کنند.

نمایشگاه عکس «روایت شهیدان»

وی از برگزاری نمایشگاه عکس«روایت شهیدان» در نگارخانه بیرجندشناسی خبر داد و یادآور شد: تعویض پرچم گلزار شهداء، برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه، برگزاری یادواره شهداء، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، سرکشی از خانواده شاهد و ایثارگر، پایش سلامت و ویزیت رایگان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تبلیغات شهری، محیطی و فضای مجازی وصایای شهداء و دلنوشته‌های ایثارگران از جمله برنامه‌های این هفته است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 4 =