ناپایداری های جوی درخراسان جنوبی تا پایان امشب ادامه دارد

سمیه لطفی،کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: معدن قلعه از توابع شهرستان طبس با ۴ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارندگی شبانه روز گذشته را به خود اختصاص داد.

وی گفت: همچنین در شبانه روز گذشته در ایستگاه های عشق آباد و دیهوک دو میلیمتر، خرو، طبس، ده محمد، چیروک و ازمیغان حدود یک میلیمتر و در بشرویه و باغستان کمتر از یک میلیمتر بارندگی ثبت شد.

وی افزود: با توجه به الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های عددی تا اواخر وقت امشب تحت تاثیر توده هوای ناپایدار وزش تندباد موقت به خصوص در شمال و شرق استان وقوع رگبار همراه با رعد و برق قابل پیش بینی است.

وی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه در مناطق مستعد وجود دارد و وقوع رواناب و آب گرفتگی معابرهم در برخی مناطق شمالی استان دور از انتظار نیست.

به گفته زراعی، به لحاظ دمایی نیز تا صبح فردا روند تغییرات دما کاهشی است و بین ۶ تا ۱۰ درجه سیلسیوس دما کاهش می‌یابد.

وی توصیه کرد: شهروندان خراسان جنوبی از سفر‌های غیرضرور، سفر به خراسان رضوی، چرای دام و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بپرهیزند.

همچنین صبح امروز ایستگاه سربیشه با کمینه دمای ۹ درجه سیلسیوس به عنوان  سردترین و بندان با ۳۴ درجه سیلسیوس به عنوان گرمترین ایستگاه به ثبت رسید.

وی اظهارداشت: تغییرات دمایی در مرکز استان هم بین ۱۰ و ۲۵ درجه سیلسیوس ثبت شد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 4 =