رسیدگی به نیازمندان خراسان جنوبی توسط کانون‌های مساجد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه خراسان‌جنوبی اظهارداشت: مسجد از ابتدای ظهور اسلام در عالم هستی کانونی برای مراجعه مردم برای حل و فصل مشکلاتشان بوده است.

وی تصریح کرد: امام(ره) نگاه ویژه ای به مسجد داشته و فرموده اند مسجد سنگر و پناهگاه و محل امنی برای انسان و تنها مکانی بوده که انسان را از انحراف و مشکلات اخلاقی، اجتماعی و دیگر معضلات نجات می‌دهد.

مسؤل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد می‌توانند نقش بسیار ارزنده ای در این مواد داشته باشند که علاوه بر کارهای فرهنگی حوزه هنر را به مساجد بکشانند، یادآور شد: امروز این بسیار مورد نیاز جامعه بوده که آموزه ها و مباحث دینی را با ابزار و زبان هنر به مردم و نسل جوان منتقل سازیم.

محقی گفت: اسلام با هنر مخالفتی ندارد و مخالفت اسلام با آن هنری بوده که هویت، عزت و کرامت و اساس انسانیت را زیرسؤال ببرد.

وی با بیان اینکه ماهیت کانون های مساجد، تربیت نیروی انسانی مسجدی و انقلابی است، افزود: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری تربیت هنرمندان متعهد و متخصص با نگاه اسلامی و دینی است.

مسؤل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی ادامه داد: خوشبختانه خروجی مساجد تربیت هنرمندانی بوده است که در جامعه هنری امروز معیار هنر انقلابی هستند.

محقی با اشاره به اینکه هنر ارزنده ای که از مسجد خارج شود هنر حقیقی خواهد بود که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: لذا بهترین مکان برای جهاد تبیین و رمز پیروزی و موفقیت کانون های مسجد مسجد محوری و امام محوری بوده است.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در مجموعه هایی که در مساجد حضور و فعالیت دارند، جزو بی حاشیه ترین گروه ها هستند، یادآور شد: خاموشی بسیاری از شعله های فتنه دشمن به همت بچه های مسجد مدیریت شده است.

مسؤل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی به نقش ارزنده کانون‌های مساجد در تبیین و جهاد تبیین در جامعه اشاره داشت و افزود: کانون ها در حوزه رسیدگی به نیازمندان کل استان را در چندین نوبت تحت پوشش قرار داده است.

محقی با بیان اینکه هدفمندی برنامه های فرهنگی را در دستور کار قرار داده ایم، بیان داشت: در حوزه سرود، سرودهایی که توسط بچه های مسجد تولید شده در سطح کشور جزو استان‌های سرآمد هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه هنری هم سعی کرده ایم تئاتر مسجد را تأسیس کنیم تا استفاده از زبان هنر برای درک بهتر مفاهیم دینی همچنان که رهبری دستور و تأکید فرموده اند برسیم.

مسؤل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: آنچه که امروز در ستاد کانون ها به دنبال آن هستیم، استفاده درست از کارکرد مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی است.

محقی، کانون مساجد را گسترده ترین، مردمی ترین و کم هزینه ترین نهاد کشور دانست و افزود: کانون‌های مساجد ضمن بهره مندی از ظرفیت جوانان  نوجوانان گام های بلندی در رسیدن به اهداف نظام برداشته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نه =