رویارویی برترین شطرنج‌بازان جهان در جام خاوران خراسان جنوبی

محسن قطبی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: به منظور شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی، بهره گیری از توانمندی‌ و معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی هفتمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خاوران گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در هتل سپهر بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ماراتن ورزش جهانی ۳۵۱ شطرنج‌باز از کشورهای قزاقستان ، افغانستان، کانادا  عراق، دانمارک، سوریه، تاجیکستان، نیجریه و یمن و همچنین ورزشکاران از ۲۱ استان در دو جدول A و B با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران ۲۵ ورزشکار روشندل از سراسر کشور و همچنین ۱۰ ورزشکار از تیم ملی نابینایان و کم بینایان حضور دارند.

 قطبی یادآور شد: این دوره از رقابت های بین المللی در جدول A ویژه اساتید، با حضور ۶۲ بازیکن که ۱۲ استاد فیدر و دو استاد کاندیدا حضور دارند و از ۳ پرچم افغانستان، قزاقستان و ایران  برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: در جدول B مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران نیز ۲۷۴ بازیکن از کشورهای ایران، سوریه، عراق، افغانستان، دانمارک، کانادا، یمن و نیجریه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =