ایجاد ۶۵۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی

 محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اظهار داشت: سال ۱۴۰۱  بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال نیازمندان و مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شد.

وی افرود: این مساعدت‌ها به منظور تاکید و ماموریت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای نیازمندان بودکه این موضوع در صدر برنامه‌های کمیته امداد خراسان جنوبی قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد:  سال ۱۴۰۱ با همکاری و همراهی بانک‌های عامل بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد که نظارت مستمر تا ۵ سال بر طرح‌های اشتغالزا اعمال می‌شود.

عرب یادآور شد: ۳۹ درصد طرح‌های اجرا شده خراسان جنوبی در روستاها و ۶۱ درصد شهرها بود همچنین  ۶۵ درصد مجریان طرح ها مرد و ۳۵  پروژه ها توسط  زنان عملیاتی شد.

۱۸ هزار طرح جاری اشتغال زایی

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۸ هزار طرح جاری تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان جنوبی گفت: از ۲۳ هزار واحد مسکن محرومان افتتاح شده کشور  هزار و ۳۸۰ واحد  مسکونی مربوط به استان است که با همراهی و همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران  و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به بهره‌برداری رسید.

عرب با اشاره به ارائه ۵ هزار و ۵۰۰ خدمت دیگر کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه مسکن به مددجویان گفت: در تعمیرات مسکن، احداث حمام و سرویس بهداشتی و گازکشی منازل مساعدت‌هایی شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی متذکر شد: به منظور ترویج فرهنگ قرض الحسنه و گره گشایی از نیازمندان در صندوق امداد ولایت بیش از ۸ هزار مورد تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان با اعتبار بیش از ۹۰‌ میلیارد تومان پرداخت شد.

عرب افزود: در راستای ترویج ازدواج آسان و عمل به دستورات اسلامی سال ۱۴۰۱  هزار و ۹۵۱ سری جهیزیه به نوعروسان مددجو خراسان جنوبی اهدا شد و خوشبختانه هیچ نوعروس زیر پوشش امداد در نوبت جهیزیه نداریم.

وی از توزیع ۴هزار و ۴۰۰ اقلام ضروری بین خانواده ‌های نیازمند خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پیگیری و درمان ۳ هزار و ۵۰۰‌ بیمار با همکاری بنیاد مستضعفان و مساعدت به ۵ هزار و ۵۰۰ مادر و کودک سو تغدیه با همکاری شبکه بهداشت و درمان از حمایت‌های انجام شده در حوزه خانواده و سلامت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حوزه مشارکت های مردمی با وجود همه مشکلات اقتصادی در سال ۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی داشته‌ایم، یادآور شد: بخشی از فعالیت‌های کمیته امداد در قالب ۱۵۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد به مردم واگذار کردیم که در این رابطه ۱۶ هزار پرونده مددجویان بالای ۷۰ سال به این مراکز واگذار شد.

ارائه ۸۵ درصد کمک ها توسط مردم به مردم

عرب تصریح کرد: در خراسان جنوبی ۸۵ درصد کمک‌ها توسط مردم به مردم ارائه می‌شود و کمیته امداد فقط نظارت و راهبری را بر عهده دارد به طوری که در طرح اکرام ایتام و محسنین به حساب افراد واریز و مراکز نیکوکاری کمک‌های مردمی را جمع آوری و توزیع را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: حمایت از تحصیل نوجوانان و جوانان به منظور توانمندسازی، شرکت ۸ هزار مددجو در دوره‌های آموزشی و اعزام ۳ هزار نفر به اردوهای مشهد مقدس، قم و پیاده روی اربعین و ارائه خدمات به دانش آموزان روستایی در ۶ خوابگاه از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در حوزه فرهنگی است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 10 =