نرخ تسهیلات بانکی در خراسان جنوبی کاهش یابد

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: نرخ تسهیلات بانکی در این استان با توجه به میزان کم درآمدها مردم بالا است و باید نرخ تسهیلات بانکی در این استان به ۵۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،علی رضایی عصر امروزدر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی در بیرجند  اظهار کرد: باید بانک ها بیشتر به سمت و سوی سیاست های پولی حرکت کنند تا از این طریق سیاست های سرمایه گذاری و سیاست بانک ها تغییر یابد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی استان باید بر بانک ها نظارت بیشتری داشته باشند و در راستای نظارت دقیق دستگاه های اجرایی استان بر بانک ها، باید آنان استانداری را در جریان روند کاری خود قرار دهند.

وی  تصریح کرد: عدم پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی وصنعتی، کمبود منابع قرض الحسنه بانک ها، کمبود منابع مالی از جمله مشکلات موجود بانک های خراسان جنوبی است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اظهارکرد: بانک های استان خواستار دادن اختیارات به بانک ها تا سقف ۵ میلیارد تومان هستند و این درخواست بانک ها توسط استاندار خراسان جنوبی به مسئولان کشوری منتقل می شود.

رضایی گفت: شرکت های سرمایه گذاری می توانند تا حدی از مشکلات بانک ها را حل کنند و بانک ها می توانند با مراجعه به شرکت های سرمایه گذاری برای رفع برخی از مشکلات خود استفاده کنند.

وی خواستار فرهنگ سازی سپرده های قرض الحسنه در بانک ها  در بین مردم شد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =