زائران حج تمتع خراسان جنوبی از فرودگاه بیرجند به سرزمین وحی می‌روند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین دستگردی، مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: هزار و ۷۵۰ نفر تاکنون در کاروان‌های حج تمتع خراسان جنوبی ثبت نام کردند.

وی گفت: بر اساس اولویت‌بندی جدید افرادی که سند حج تمتع تا پایان اردیبهشت ۸۶ دارند، می‌توانند برای ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع اقدام کرده و مراحل اداری آن را انجام دهند.

وی افزود: ۱۵ کاروان در خراسان جنوبی مجوز ثبت نام برای اعزام زائران حج تمتع دارند که از این تعداد دو کاروان برای خواهران و برادران اهل سنت و بقیه برای زائران شیعه است.
وی با بیان اینکه همه زائران خراسان جنوبی مدینه بعد هستند، گفت: امسال نیز زائران حج تمتع خراسان جنوبی از فرودگاه شهید کاوه بیرجند عازم سرزمین وحی می‌شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در زمینه پرواز‌های عتبات بعد از عید فطر هم افزود: در حال رایزنی با یکی از شرکت‌های هواپیمایی برای این موضوع هستیم و می‌خواهیم هزینه و قیمت سفر به گونه‌ای تنظیم شود که برای مردم نیز قابل قبول باشد.

دستگردی گفت: خراسان جنوبی از شرقی‌ترین استان‌های کشور و به نسبت بسیاری از استان‌ها فاصله زیادی با کشور عراق دارد که همین موضوع بر هزینه‌های پرواز تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه پرواز از فرودگاه شهیدکاوه بیرجند به مقصد فرودگاه نجف تا قبل از سال جدید ۱۵ میلیون تومان بوده است، افزود: همه تلاش و همت ما بر این است که شرایط سفر زائران به عتبات چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی را تسهیل کنیم.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در مورد سفر به سوریه نیز گفت: در حال حاضر در کشور، پرواز‌ها به سوریه برای زیارت حرم حضرت زینب (س) تنها از تهران و مشهد صورت می‌گیرد و علاقمندان به این سفر در خراسان جنوبی می‌توانند به دفاتر حج و زیارت مراجعه کنند تا کار آنان پیگیری شود.

پایان پیام/۳۶۳۵/ ف



لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + پنج =