گلایه دادستان مرکز خراسان جنوبی از کیفیت پایین میوه‌های تنظیم بازار

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کیفیت میوه‌های تنظیم بازار نوروز و شب عید امسال در شهرستان های استان پایین و غیرقابل قبول بود که متولیان امر باید پاسخ گوی علت آن باشند.

وی افزود: گلایه‌های زیادی از سوی شهروندان خراسان جنوبی برای کیفیت پایین میوه‌های تنظیم بازار به ما رسید که در مشاهدات میدانی صحت گلایه‌ها نیز تأیید شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی تصریح کرد: کیفیت پرتقال‌ها به حدی بود که به هیچ وجه قابل قبول نبود و سیب‌ها نیز به همین شیوه یا کیفیت پایین داشتند و یا از نظر اندازه بسیار ریز و کوچک بود.

حجت الاسلام نسائی زهان یادآور شد: با توجه به اینکه امسال تهیه و توزیع میوه شب عید با بخش خصوصی و نظارت با دستگاه‌های دولتی بود باید متولیان، پاسخگوی علت کیفیت پایین میوه‌های شب عید باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد قیمت بالای میوه‌های تنظیم بازار نیز مردم گلایه داشتند که البته با توجه به اینکه امسال متولی توزیع، بخش خصوصی بود و هزینه‌های سردخانه نیز بر قیمت آن محتمل بود می‌توان گفت بحث قیمت تا حدودی قابل توجیه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در مورد گلایه های مردم در زمینه گوشت های اینترنتی تنظیم بازار هم اظهار داشت: مسئولان در این موارد باید به صورت دقیق برنامه ریزی کرده و با هدفمندی دقیق این گونه برنامه‌ها را اجرا کنند.

حجت الاسلام نسائی زهان افزود: در مورد گوشت‌های منجمدی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته این مورد تخلف آشکار است و حق توزیع نداشته اند و باید متولیان آن به طور حتم پاسخگوی تخلف باشند.

وی یادآورشد: در مورد گوشت‌هایی که یک ماه تاریخ داشته اند نیز با توجه به حجم کم و منجمد بودن گوشت ها، این مدت زمان قابل قبول است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی عنوان کرد: برنامه‌های این چنینی در استان باید به صورت دقیق اجرا شود و مسئولان نیز نقاط ضعف را شناسایی و رفع و نقاط قوت را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام‌ نسایی‌زهان گفت: البته در خراسان جنوبی باید زیرساخت‌هایی مثل سردخانه ایجاد شود تا بتوانیم در زمان کمبود، بخشی از نیاز استان را از طریق ذخایر موجود در سردخانه‌ها تأمین کنیم.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شش =