نماینده مجلس: آزادی های بی حد و حصر را حتی کشورهای اروپایی قبول ندارند

خبرگزاری فارس – خراسان جنوبی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی که با کارگزاران نظام داشتند در تبیین الزام شرعی و قانونی حجاب گفتند: در مسئله پوشش، حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی.

ایشان با تأکید بر اینکه بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاه های جاسوسی دشمن، مطلع نیستند، گفتند: اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه هایی هستند، این کار را نمی‌کنند چون خیلی از آنها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این مسئله قطعاً حل خواهد شد همچنانکه در اولین هفته‌های انقلاب، امام بزرگوار مسئله حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند.

البته همان‌طور که دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، مسئولان نیز باید نقشه و برنامه داشته باشند که دارند و باید از انجام کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه پرهیز شود.

با حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در زمینه آزادی های بی حد و حصر و آفات ناشی از آن به گفت وگو نشستیم که در پی می آید.

به گفته وی در مورد آزاد های بی حد و حصر و آفات ناشی از آن  نمی شود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به این مباحث مهم پرداخت و اگر بخواهد حق مطلب ادعا شود باید فرصتی بیش از این آن ها باشد که نظرات مختلف را از منابع متفاوت مورد بررسی قرارگیرد و حرفی که برای عموم مردم زده می شود جامع و مانع باشد.

اما در حد چند دقیقه صحبت کردن در مورد این موضوع باید گفت:  آزادی واژه مقدسی است اما با ابراز تاسف در دنیا  از این واژه مقدس استفاده های نادرستی می شود.

وقتی که می گوییم واژه مقدس به این واسطه است که در یکی از آیات قرآن کریم در مورد فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص)  این طور بیان شده که پیغمبر آمده است تا فشار را از روی گرده مردم بردارد و غل و زنجیری که به گردم مردم است حالا این غل زنجیرمی تواند فشارهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … باشد که دشمنان اسلام علیه ملت های مظلوم مسلمان انجام می دهند اما اسلام آمده که بندگان خدا را از این بردگی ها نجات دهد.

همچنین امیر المومنین علی (ع) به عنوان اولین شهید محراب و معلم قرآن در همین زمینه فرموده خداوند پیغمبر را به این خاطر فرستاده است که بندگان خدا را از بندگی دیگران خارج و به سوی بندگی خدا دعوت کند.

آزادی واژه ای مقدس است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد براین که آزادی واژه ای مقدس است ادامه داد: امیر المومنین علی (ع) همچنین خطاب به پدرشان فرمود: بابا خدا تو را آزاد آفریده، برده کسی نباش.

خسروی اسفزار با بیان این که یکی از شعارهای انقلابیون در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود افزود: اگر به جست و جو در منابع مختلف بپردازید به طور حتم به این موضوع دست می یابید که به هیچ وجه آزادی بی حد و حصر معنا ندارد حتی در کشورهایی که از آزادی در مسیر انحرافی آن استفاده می کنند.

وی با اشاره به سخنی از حضرت امیر المومنین علی (ع) که می فرماید: حکومت فقط از آن خداست افزود: کلمه، کلمه حقی است اما این ها اراده باطل دارند غربی ها هم وقتی می گویند آزادی مفهوم مقدسی است ولی انگیزه آن ها انگیزه باطلی ست.

همچنین وقتی در بحث های هسته ای به مسائل با دقت می نگریم همین کشورهای غربی که ایران را در زمینه هسته ای تحریم کرده اند از دادن دارو به کشور دریغ می کنند یا وقتی که رژیم صهیونیستی اقدام به کشتن مسلمانان در فلسطین می کند آن هم به واسطه این که روبه قبلگاه اولش نماز می خوانند آیا  این آزادی است؟

آیا که زنی با جیغ و داد سگش را بغل می گیرد و می گوید، مادر کجا بودی این آزادی ست؟ وی با اشاره به این که کدام انسانی این آزادی را می خواهد خاطرنشان کرد: حق و حقوق حیوان سرجایش محفوظ است اما باید مرز انسان و حیوان از یکدیگر در این دنیا جدا شود.

آزادی های بی حد و حصر بی معناست

به گفته وی آزادی های بی حد و حصر حتی در کشورهای اروپایی معنا و مفهومی ندارد.

بعلاوه همین کشورهایی که دم از آزادی می زنند چند بار به مقدسات و پیامبر گرامی اسلام به عنوان آخرین فرستاده خدا بر روی زمین توهین کردند آیا توهین به مقدسات دیگر ادیان آزادی است؟

وی گفت: آزادی به این معناست که حداقل آزادی را از دیگر سلب نکنیم واگر کسی دین ما را قبول ندارد حق هم ندارد به مبانی دینی ما توهین کند.

وی ادامه داد: بی معنا بودن آزادی های بی حد و حصر اینجا نمود می یابد که مدیرعامل تیک تاک که یک رسانه مجازی است در کنگره آمریکا سین جین می شود و کسی حق استفاده از پلتفرم را در کشورش ندارد اما اگر کسی عکس سردار سلیمانی که مظهر استقلال خواهی در جهان و منطقه است را  در انیستاگرام  منتشر کند پیجش فیلتر می شود و دشمنان اسلام این موضوع را برنمی تابند.

به گفته وی اگر آزادی در همه ابعاد برای بشریت فراهم شود به طور حتم آثار مثبت آن را هم در زندگی همگان خواهیم دید اما اگر بی حد و حصر باشد آفاتی خواهد داشت که زندگی روزمره را بر مردم تلخ خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آزادی باید به درستی معنا شود چرا که وقتی می گوییم آزادی آیا می توان با هر سرعتی در خیابان و جاده رانندگی کرد؟ آیا می شود هر غذایی و هر لباسی را پوشید همان طور که نمی شود با هر سرعتی در خیابان و جاده راند نمی شود هر لباس و عذایی را هم خورد و پوشید.

در جمهوری اسلامی ایران نیز آن حداقل هایی که حجاب را رعایت نمی کنند آیا از عواقب بد آن در جامعه و از هم گستگی خانواده ها با خبرند و می دانند که چه مخاطراتی در انتظار خانواده های آنهاست؟

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =