انتشار کتاب گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید جهانشاهی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین الزامات نظام برنامه‌ریزی منطقه‌ای اظهارداشت: شناخت وضع موجود و شناسایی دقیق امکانات و قابلیت‌های توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی از مهمترین الزامات نظام برنامه‌ریزی منطقه ای است.

وی گفت: یکی از  اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در راستای اطلاع رسانی به مسئولین، محققین و دست اندرکاران برنامه ریزی و مطالعات، تهیه گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سالانه استان می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی افزود: در این گزارش، روند عملکرد بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، به وسیله شاخص‌های کلان اقتصادی – اجتماعی مورد ارزیابی قرارگرفته است.

جهانشاهی تصریح کرد: تهیه گزارشات اقتصادی- اجتماعی سالانه، ضمن ارائه تصویری از تحولات بخش‌های مختلف، میزان تحقق اهداف توسعه‌ای استان را فراهم می‌نماید، لذا گزارشات مزبور نقش موثری در مستند سازی دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان ایفا نموده و این امکان را در اختیار مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی قرار می دهد تا با در دست داشتن مجموعه‌ای مدون با درک و بینش مناسبتری فعالیت‌های آتی را برنامه‌ریزی کنند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: بر این اساس گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان در سال ۱۴۰۰ در دو بخش و ۳۱ فصل به ارزیابی عملکرد مهمترین متغیرهای اقتصادی استان می‌پردازد.

جهانشاهی ادامه داد: در این گزارش سعی شده آمار حتی الامکان به صورت سری زمانز ارائه شود تا قابلیت نتیجه گیری و تحلیل آن افزایش یابد همچنین از شاخص‌های ملی برای ارزیابی جایگاه استان در کشور نیز استفاده شده است.

وی افزود: امید است مجموعه حاضر مورد استفاده مدیران،کارشناسان، برنامه‌ریزان و مسئولین اجرایی استان قرار گرفته و با نظرات و پیشنهادات ارزنده خود ،موجبات ارتقاء و بهبود کیفی گزارش‌های آتی را فراهم کنند.

وی ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌های اجرایی استان در ارائه آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام در تدوین این گزارش، بیان کرد: امید است این مجموعه مورد استفاده کارشناسان، برنامه ریزان و مسئولان اجرایی استان قرار گیرد و با راهنمایی‌های ارزنده خود زمینه اعتلای کیفی گزارش‌های بعدی را فراهم آوردند.‌

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این گزارش در سایت سازمان به آدرس khj.mprog.ir قابل دسترسی و بهره برداری است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =