رقص شقایق‌ها در دشت های زیرکوه و قاینات

خبرگزاری فارس – خراسان جنوبی؛ سال که نو می شود طبیعت و آن چه در دل طبیعت وجود دارد جامه ای از سبزه، گل و شکوفه به تن می کند تا با دلربایی گل ها و شکوفه های رنگارنگ خبر از فصل رستاخیز طبیعت دهد.

 این روزها در دشت های اسفدن، اردکول زیرکوه و … در کنار شکوفه های رنگارنگی که درختان بر تن کرده، از دل آن شقایق ها و لاله ها روییده است تا دامن سبز و خاکی این دشت ها را به زیبایی هر چه تمام تر بیاراید و همگان را به دیدن از نمایشگاه بهاری لاله ها و شقایق ها دعوت کند.

این روزها نمایشگاه طبیعت به ویژه با بارندگی های بهاری و اواخر زمستان در خراسان جنوبی بیش از پیش دیدنی شده است چرا که زمین هر آن چه در دل داشته به دلیل سیراب شدن بیرون ریخته است تا زمین لخت و خاکی را به سبزه و گل بیاراید.

 باید سری به این دشت ها و ارتفاعات اطراف آن زد تا با زمزمه آب های جاری در رودها و آواز پرندگان به آرامش دست یافت و دامن دامن شکوفه و گل از طبیعت چید.

با آغاز اردیبهشت دومین ماه از بهار ۱۴۰۲ اگر سری به روستاهای شاج، محمدآباد، فندخت، اردکول و دشت های تجنود و کافرتگ بزنی به طور حتم پیراهن سرخ رنگی که این نقاط از شقایق های وحشی بر تن کرده اند و جذبه بسیار زیاد این گل های فصلی برای ساعتی هم که شده تو را به سوی خود فرا خواهد خواند تا با مراقبه ای کوتاه به آرامشی وصف ناپذیر دست یابی.

همچنین دشت شقایق قاینات که در فاصله ۵۵ کیلومتری شرق مرکز این شهرستان قرار دارد نیز تو را فرا می خواند تا ساعاتی را به تماشای این مجموعه‌ بسیار زیبا و دیدنی سرشار از گل‌های سوسن، لاله و شقایق اختصاص دهی.

پایان پیام/۶۹۰۷۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 12 =