خراسان جنوبی برای برگزاری جشن پایان گازرسانی ۱۰۰ درصدی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، رحمان محمودی، مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۳۸ روستای اقصی نقاط استان با اشتراک ۱۳ هزار انشعاب به شبکه گازرسانی متصل و از این نعمت الهی برخوردار شدند.

وی افزود: هم اکنون ۹۹.۸ درصد خانوار‌های روستایی و ۱۰۰ درصد خانوار‌های شهری خراسان جنوبی به شبکه گاز طبیعی متصل هستند که یکی از استان‌های ممتاز در زمینه گازرسانی شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون هزار و ۴۹ کیلومتر خطوط انتقال در استان اجرایی شده و همه شهرستانهای استان گازدار هستند.

 محمودی یادآور شد: سه هزار و ۱۹۷ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز شهری در خراسان جنوبی اجرایی شده که ۱۲۷ کیلومتر آن مربوط به سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۵۱ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز روستایی خراسان جنوبی نیز اجرایی شده که هزار و ۲۱۵ کیلومتر آن پارسال بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: فقط  ۰.۱ درصد جمعیت روستایی استان هنوز در انتظار گازرسانی هستند.

محمودی اظهار کرد: با اجرای عملیات گازرسانی در ۷۵ روستای خراسان‌جنوبی که در دست اقدام است این جمعیت نیز پوشش داده می‌شود.

وی افزود: گازرسانی به روستا‌ها علاوه بر اینکه موجب ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها می‌شود، به عنوان یک منبع سوخت پاک و ارزان به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + بیست =