کارفرمایان، موظف به پرداخت افزایش حقوق کارگران از اردیبهشت

غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در رابطه با هفته کار و کارگر اظهارداشت: در این هفته برنامه های متعدد و متنوعی در استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به خبر خوبی  که در این هفته می توان به کارگران داد، گفت: در حوزه روابط کار با توجه به اینکه حقوق و دستمزد در سال جاری توسط مقام عالی وزارت ابلاغ شده باید در حقوق این ماه و پرداختی های ماه گذشته مابه تفاوت ها لحاظ و شاهد افزایش حقوق کارگران باشیم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به برگزاری ۱۵ جلسه کمیسیون کارگری استان طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این کمیسیون های برای بررسی مشکلات حوزه کار و تولید استان با حضور تعدادی از بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شده و رضایت مندی وزارت خانه را در پی داشته است.

اشرفی ادامه داد: واحدهای تولید و صنعتی استان که از دو ماه و بیشتر حقوق کارگری معوق داشته اند مورد رصد و پایش قرار گرفته و اقدامات لازم برای پرداخت حقوق کارگران صورت پذیرفته و قول هایی نیز داده شد.

به گفته وی هرچند در پایان سال گذشته به دلیل برودت هوا برخی از بنگاه های اقتصادی متضرر شدند و حقوق معوق کارگرانشان به این دلیل بود.

وی به برنامه های هفته کار و کارگری در استان اشاره داشت و گفت: این برنامه ها با همکاری تشکل های کارگری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و همچنین سازمان بسیج کارگری استان پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان داشت: در مجموع ۳۰ برنامه استانی به مناسبت هفته کار و روز کارگر پیش بینی که مهم ترین آن دیدار ۱۸ نفر از کارگران منتخب استان با مقام معظم رهبری است که امروز برگزار می شود.

اشرفی یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده توسط ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر در استان را تجلیل از ۴۲ تن از کارگران، گروه های کارگری و واحدهای منتخب تولیدی استان برشمرد و افزود: شاخص های مختلفی برای انتخاب کارگران برتر استان وجود داشته که در یک بازه زمانی هشت ماهه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین مشکلات مربوط به حوزه بازنشستگان کارگری و یک سری از برنامه ها به مناسبت هفته کار و روز کارگر برای این افراد پیش بیی شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + بیست =