خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران حضور می یابد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در کارگروه صادرات استان اظهارداشت: حضور مؤثر در نمایشگاه بین المللی توانمندی‌ های صادراتی ایران، فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در راستای افزایش سرمایه گذاری است.

وی گفت: پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گفته وی فضای اختصاص یافته به خراسان جنوبی برای بخش زنجیره ارزش افزوده ۱۰۰ مترمربع است.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه در ۱۲ بخش تخصصی شامل صنایع غذایی، کشاورزی، دام،طیور و شیلات، صنعت، لوازم خانگی، صنایع نساجی، چرم و پوشاک، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، محصولات شیمیایی، سلولوزی و بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و معدن و پتروشیمی در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

اشرفی با بیان اینکه این نمایشگاه در دو بخش زنجیره افزوده و سایر توانمندی صادراتی استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: باید برای حضور مؤثر در این نمایشگاه فرصت‌ها و توانمندی های استان در سه حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و صنایع دستی احصا شوند.

وی با تأکید بر حضور مؤثر استان در این نمایشگاه، خاطر نشان کرد: تلاش شود در نمایشگاه معرفی محصولات صادراتی استان، افزایش جذب سرمایه‌ گذاری در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تیزر تبلیغاتی و معرفی توانمندی‌های استان نیز توسط دستگاه‌ های اجرایی در حال تهیه است.

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم گفت: سال گذشته ۱۱۶ هزار دلار به وزن ۱۰۰ تن صادرات انواع صنایع دستی را از استان داشته‌ایم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای صنایع دستی به خصوص صنعت جهانی توبافی، استان حضور مؤثری در این نمایشگاه خواهد داشت.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =