خسارت های سیل خراسان جنوبی در حال برآورد است/ سرند طبس رکوردار بارندگی های در استان

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان طبس به جاده های بین شهری طبس- اصفهان و طبس – یزد خسارت زده و سبب آب بردگی شانه جاده‌ها و خسارت به آب نما‌ها شد.

وی گفت: این بارندگی‌ها همچنین به راه‌های روستایی و ایل راه‌ها و چندین خودروی در حال تردد در محور‌های شهرستان طبس، خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه گروه‌های امدادی تا اواسط هفته که بارندگی‌های پراکنده در استان ادامه دارد در مناطق مورد پیش بینی مستقرند افزود: برای جلوگیری از خسارت مجدد آب نما‌ها در محور‌های مواصلاتی شهرستان طبس، باید اعتبار لازم برای تبدیل آن‌ها به پل، به استان پرداخت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: خسارات وارده در شهرستان طبس، هنوز برآورد نشده است.

سرند طبس رکودار بارندگی ها

فاطمه زراعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی هم امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: بیشترین بارندگی های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی، با ۱۲ میلی متر مربوط به سرند طبس بود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته همچنین در کلشانه طبس ۵، چیروک و پیرحاجات ۴، طبس، حصاردار و دهشور ۳ ، دیهوک و ده محمد ۲ میلی متر، و در علی آباد زارعین و معدن پروده کمتر از یک میلی متر باران ثبت شد.

وی افزود: تا اواسط هفته جاری، کماکان افزایش ابر، وزش تند باد و گرد و خاک در برخی نقاط استان به ویژه نیمه غربی تا مرکز و بخش هایی از جنوبی خراسان جنوبی، و همچنین رگبار و رعد و برق با احتمال رواناب محدود و احتمال برخورد صاعقه و بارش تگرگ در نقاط مستعد قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد: به لحاظ دمایی نیز تا یکشنبه کاهش نسبی دمای هوای استان مورد انتظار است.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =