بهره برداری از ۵۸۰۰ طرح صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی کشور

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قاین، علی رسولیان، معاون وزیر و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه سرمایه گذاری خارجی در خضری اظهارداشت: حمایت از تولید و تولیدکننده امر مهمی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد و امروز اگر کسی می‌خواهد در مسیر رهبری حرکت کرده و خود را پیرو ایشان قرار دهد بدون شک باید به موضوع تولید بها دهد.

وی با بیان این که دو مقوله مهم اقتصادی که امروز در کشور جزو مشکلات اساسی محسوب می شود موضوع اشتغال و معیشت است، تصریح کرد: اگر بتوانیم اشتغال پایدار را با تولید در بخش خصوصی به وجود بیاوریم، مشکلات بخش مهمی از مردم و کشور را به ویژه در مناطق محروم حل می شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به رشد تولید برای کنترل تورم موفقیت آمیز خواهدبود، افزود: در طول خدمت دولت سیزدهم حدود ۵ هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری رسیده است.

حمایت از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد که آمار قابل توجهی است.

رسولیان با اشاره به استقبال از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور گفت: کشور ایران ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری خارجی داشته که به هیمن سبب حمایت از سرمایه گذاران خارجی در دستور کار است.

وی به بازارهای مستعد کشورهای همسایه ایران برای صادرات کالاهای ایرانی اشاره داشت و افزود: بسیاری از کشورهای همسایه چون افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی نیاز به کالای تولید داخل ایران دارند که همه اینها بازار هدف بسیار خوبی برای یک تولید کننده محسوب شده و می تواند رشد تولید را به همراه داشته باشد.

تولید ۲۳۱ محصول جدید در شهرک های صنعتی کشور

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور به ظرفیت های بالقوه کشور در زمینه تأمین انرژی اشاره کرد و بیان داشت: همچنین وجود نیروی انسانی جوان و متعهد از دیگر پتانسیل های مهم در بخش اقتصاد ایران است.

رسولیان تأمین زیرساخت‌های همه شهرک‌های صنعتی کشور را جزو تعهدات شرکت شهرک های صنعتی کشور دانست و یادآور شد: در حال حاضر ۱۱۵ پست برق در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده و مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های برق شهرک‌های صنعتی از سوی مجلس اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از راه های تأمین آب شهرک های صنعتی استفاده از پساب آب در شهرها است، گفت:  در حال حاضر در شهرستان قاین پساب زیادی وجود دارد که می‌تواند آب ماندگار برای صنعت استان باشد.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی توان تولید داخل رو به بهبود و رشد عنوان کرد و خاطرنشان نمود: تولید ۲۳۱ محصول جدید در شهرکهای صنعتی کشور که در دو سال گذشته وارد می شده جزو افتخارات کشور است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =