بهره مندی خراسان جنوبی از زیرساخت ها به طور جدی پیگیری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست صمیمی با طلاب و فضلای استان مقیم شهر مقدس قم اظهار داشت: همه موفقیت های ایران، مرهون رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری است.

وی گفت: با وجود همه دشمنی های معاندان و نفوذی هایی که در داخل داریم، با تدابیر مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را به رخ غرب کشیده است.

وی متذکر شد: اینکه در کشور شاهد عمامه پراکنی هستیم تصادفی نیست پشت این کار، برنامه فکری غرب است که هر چند اندک، با هدف ضربه زدن به نظام صورت می گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به راهبردهای دشمن برای شکست جمهوری اسلامی، افزود: تجزیه سوریه اولین راهبرد دشمن بود و قرار شد سوریه به سه بخش تقسیم شود اما جمهوری اسلامی ایران نگذاشت و این پرونده بسته شد.

قناعت با بیان اینکه دشمن در دومین راهبرد خود درصدد بود جنگ تاریخی مذهبی راه بیندازد، گفت : با رهبری مقام معظم رهبری شاهد شکل گیری حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق بودیم که از همه ادیان در آن بودند لذا دشمن مجدد در این جنگ طایفه ای شکست خورد.

وی به شکل گیری داعش توسط دشمن اشاره کرد و افزود: برای اینکه داعش از بین برود، ۳۰ سال زمان نیاز بود اما جمهوری اسلامی ایران با کمک سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی توانست در مدت کوتاهی داعش را نابود کند.

به گفته وی؛ دشمن بر حرکت های تروریستی تمرکز کرده که ارزش نظامی ندارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تأمین امنیت رژیم صهیونیسم راهبرد دیگر دشمن بود که در آن هم شکست خورد، گفت: خواسته دشمن و آمریکا این است که ما رژیم صهیونیستی اسرائیل را به رسمیت بشناسیم و امنیت آن را تأمین کنیم اما در یک سال و نیم گذشته بیش از دو میلیون از مردم این کشور مهاجرت کرده اند و نافرمانی در بین ارتش اسرائیل در حال فراگیر شدن است.

قناعت با ذکر این نکته که صفحه تاریخ دنیا در حال ورق خوردن است و در حال گذر از یک پیچ تاریخی هستیم، اظهار داشت: دشمن از اقتدار نظام می ترسد و نوک حمله همه به مقام معظم رهبری است.

به گفته وی این تحریکات دشمن در زمینه عمامه پراکنی به خاطر این است که روحانیت مردم را هدایت و به سوی مقام معظم رهبری سوق می دهند.

استاندارخراسان جنوبی ادامه داد: مردم در جنگ جهانی دوم به دستور امام و روحانیون بچه های خود را به قربانگاه می فرستادند لذا نوک پیکان دشمن  به سمت رهبری و روحانیت است و وظیفه همه ماست که پای صحبت های روحانیون بنشینیم و تصمیمات خوبی بگیریم.

قناعت با بیان اینکه اتفاقات خوبی در کشور افتاده اما اطلاع رسانی ها ضعیف است، افزود: در سال ۱۴۰۱ خراسان‌ جنوبی در اطلاع رسانی رتبه نخست کشوری را در جشنواره شهید رجایی کسب کرد.

وی تأکید کرد: تأمین اولویت مهم است و باید درخواست های منطقه با اولویت توسط دستگاه های متولی ارائه شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه زیر ساخت ها، جاده، آبرسانی و… مشکل دارد، گفت: در یک سال و نیم دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی اتفاقات خوبی افتاده و آب از خلیج فارس به استان منتقل می شود و در این مورد پیگیری های به صورت جدی ادامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی در مورد گاز رسانی، افزود: در حوزه گاز رسانی نهضتی را در استان شاهدیم که باید به درستی اطلاع رسانی شود.  

قناعت به خط راه آهن جنوب به شمال و بیرجند- قاین- یونسی اشاره کرد و گفت: تمام پیگیری ها انجام شده و چهار پیمانکار مستقر شده اند و چهار پیمانکار دیگر مستقر خواهند شد.

به گفته وی؛ ۱۸ هزار میلیارد تومان برای ۱۰۸ کیلومتر خط تأمین اعتبار شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور دسته بندی  و اولویت بندی شده، گفت: دست مردم استان را باید ببوسیم چراکه در زمان اغتشاشات مردم خراسان جنوبی برای اولین بار در سفر دوم رئیس جمهور با ایشان در فضای باز با جمعیت بالا دیدار داشتند.

قناعت با اشاره به حمایت ها و پشتیبانی های دولت گفت: در رابطه با شهرک مهدیه قم که بازدید شد، پیگیری های لازم برای ساخت ۵۰ واحد مسکونی انجام خواهد شد.

 وی از اقدامات صورت گرفته در زمینه تغییر و تحولات مدیریتی گفت و متذکر شد: خراسان جنوبی در خصوص تعداد تغییر مدیران استان رتبه دوم را در کشور دارد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =