امام جمعه بیرجند: حج زیرساختی برای تمدن اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با دست اندرکاران حج استان اظهار داشت: اگر بشر در سطحی قرار گیرد که به لوازم کلمه توحید همه امر و نهی های شریعت را بداند و پایبند باشد، همه باید ها و نبایدها را رعایت کند و از مسائل نفسانی فاصله بگیرد به طبع هم کلمه توحید اصل و هم توحیدالکلمه حاصل می شود.

وی ادامه داد: در قرآن کریم به این قضیه بسیار تکیه شده و آن این بوده که اختلافاتی که حاصل می شود براساس بالاطلبی بوده نه اینکه حق پنهان باشد بلکه انسان نمی خواهد رعایت کند.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر بشر خالص شود حق روشن بوده و مشکل مربوط به آن نبوده بلکه مشکل از دیدن حق است، یادآور شد: انبیاء انگشت روی نقطه اصلی که قلب، باور و ایمان بوده گذاشته اند که اگر از آنجا حق پرستی ثابت شد بیرون آمده و رشد می کند و همه امور را در بر می گیرد.

عبادی با بیان اینکه علم، تعلیم، نصیحت و سیاست در مسیر حق جا می گیرد، بیان داشت: باور ایمانی همراه رشد اخلاقی و بینش سیاسی و اجتماعی با یکدیگر رشد می کنند و به آنهایی که استعداد دارند این قضیه بزرگ را به شکل بین المللی یعنی در مرکز توحید در کعبه جمع دنبال می کنند.
امام جمعه بیرجند با اشاره به این که حجاج افرادی هستند که می توانند در آینده نیز بر دیگران تأثیرگذار باشند اضافه کرد: در مراسم حج افراد به شکل یکرنگ در جهت تمدن سازی جهانی که منشاء آن ایمان بوده قرار می گیرند، ایمانی که براساس اخلاص، روی اخلاق، رفتار، خوراک ،برخورد و سیاست حجاج موثر است.

عبادی حج را زیرساختی برای تمدنی که انبیاء آورده اند دانست و گفت: منتهی از این زیرساخت استفاده نکرده ایم و اکنون نیز استفاده نمی کنیم این در حالی بوده که دشمن در دشمنی خود تخصصی تر عمل کرده است.

وی ادامه داد: دشمنان ما وقتی در خواب بوده ایم قله های اسلام از جمله فلسطین و کعبه و حجاز و دیگر  سرزمین ها را متصرف شده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: خدواند حج  را که زیرساخت تمدن اسلامی است در اختیارمان قرار داده تا به آنجا برویم و مناسک حج را انجام دهیم ولی خاصیتی نداشته باشیم بسیار چیز خطرناکی است.

عبادی اضافه کرد: خوشبختانه مردم در ایران و آنهایی که در سطح جهان دارای بینش انقلابی با دانش و تجربه خود امروز به این قضیه به طور کامل توجه پیدا کرده اند بنابراین غیر از صرف مناسک اهدافش آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر حاجی در واقع سفیری از انقلاب در مواجه با مردم جهان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اهدف دشمن این بوده که آثار اسلامی را محو کند، یادآور شد: دشمن در پی نابودی نشان هایی که غیر از جنبه ارزش معنوی بسیاری که دارند از جهت ارزش های اقتصادی و گردشگری نیز دارای اهمیت می باشند بوده این ارزش ها جزو سرمایه های این جامعه بوده وافرادی که در پی نابودی آن هستند در واقع مزدوران بیگانه بوده اند.

عبادی بیان داشت: اما از دولت سیزدهم که دولتی مردمی و انقلابی بوده اگر چه همه بدنه دولت همراه نیستند و ولنگاری هایی دیده می شود اما اقدامات شخص دولت ستودنی است.

وی بیان کرد: ارتباط با کشورهای اسلامی، همسایه و دوست برنامه مهمی در جهت وحدت اسلامی است.

وی ادامه داد: ارتباط با کشورهای همسایه و کشورهای دوست در هر نقطه ای از کره زمین بسیار سیاست جالبی است اما کمتر به آن توجه شده و هر چند کارهای عظیمی در این دولت انجام شده ولی از سوی رسانه ها باید به این موضوعات پرداخته شود و برای مردم تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پیوند با کشورهای دوست، همسایه و اسلامی دشمن را بیچاره کرده است، ادامه داد: امروز کشورهای غربی به واویلا و برشکستگی افتاده اند.

عبادی با اشاره به اینکه اقتدار سوریه به عنوان یک نقطه مقاومت سرآغاز امیدهای بزرگی در اسلام است، افزود: سفر اخیر رئیس جمهور به اندونزی بزرگترین کشور اسلامی که مهم ترین رویکرد آنها حذف دلار است که در این صورت در واقع دیگر تحریم ها معنایی ندارد آغاز برنامه های و سیاست های خوب دولت است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =