قالیباف: آمریکا و رژیم صهیونیستی جرأت حمله نظامی به ما را ندارند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بشرویه، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه اظهار داشت: نباید از شهدا و فرهنگ آن‌ها غفلت کنیم و باورها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس در گذر زمان باید حفظ شود.

وی افزود: اگر از فرهنگ‌ها غفلت کنیم جای آن با ضد ارزش‌ها عوض می‌شود و دشمن به هدف خود خواهد رسید لذا باید فرهنگ ناب آن دوران به خوبی به قشر جوان و نوجوان تبیین شود.

وی با اشاره به سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر گفت: این روز نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس و در طول تاریخ ایران بوده و همیشه ماندگار خواهد ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حضور در خراسان جنوبی و شهرستان بشرویه در ایامی که متعلق به شهدا و رزمندگان و ایثارگران است توفیقی بوده که باید قدر دانسته شود.

وی با اشاره به سفر سه سال قبل خود به خراسان جنوبی عنوان کرد: در آن سفر توفیق حضور در بشرویه و طبس را نداشتم اما قول دادم به مردم پرتلاش، قانع و صبور بشرویه که بیش از ۴۰ سال قبل در میدان جنگ حضور دلاورانه داشتند حتما مجدد به این مناطق سفر کنم.

قالیباف عنوان کرد: یکی از شهرستان‌هایی که همیشه جبهه را بیش از ظرفیت جمعیتی پشتیبانی کرده بشرویه بوده و امروز همه ما از بُعد معنوی و مادی مدیون شهدا و خانواده آن‌ها و مردم این شهرستان که در روزهای سخت برای حضور در میدان جنگ شتافتند هستیم.

وی ادامه داد: مردم با جان و مال و جود خود در برابر دشمن ایستادند و لازم است سر تعظیم در برابر این دلاوری فرود آوردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خاطر برخی سستی‌های انجام گرفته اکنون گرفتار برخی مشکلات هستیم گفت: عظمت انقلاب و چگونگی چاره اندیشی برای حل مشکلات پیش رو آن دسته از گرفتاری‌هایی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار داشت: بنی صدر رئیس جمهور وقت معتقد بود که زمین بدهیم و زمان بخریم، در زمانی که هیچ امکاناتی در برابر دشمن نداشتیم اما چند ماه اول جنگ با عدم موفقیت رو به رو بودیم.

وی ادامه داد: شهدای دانشجو دی ماه ۵۹ در هویزه به خاک و خون کشیده شدند اما بعد از اینکه بنی صدر از فرماندهی کل قوا حذف شد و منافقان با فضاحت از کشور فرار کردند کمتر از ۲ ماه بعد محاصره آبادان شکسته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما هیچگاه از دوران هشت ساله به عنوان ایام جنگ یاد نکردیم بلکه از آن به نام دوران دفاع مقدس و جهاد یاد می‌کنیم که نشان از دیدگاه ما در آن ایام به یاد ماندنی دارد.

قالیباف با تأکید بر اینکه خدای دوران دفاع مقدس، خدای امروز در حوزه اقتصاد نیز است، یادآور شد: اگر امروز در اقتصاد دچار مشکل هستیم به واسطه نبود امکانات و نیروی انسانی نیست بلکه به واسطه ضعف در برخی از باورها است.

وی با بیان اینکه باید مردمی سازی اقتصاد را در کشور رقم بزنیم، ادامه داد: در عرصه اقتصاد نیز باید در کنار توکل به خداوند، تلاش، برنامه‌ریزی، ایثارگری و تعهد و … را همراه با جوانان متخصص و توانمند داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق باورهای ما ربا جنگ با خدا است، بیان کرد: اما به راستی چقدر این موضوع را مراعات می‌کنیم.

قالیباف با تأکید بر اینکه هیچ کاری بالاتر از گره گشایی از کار مردم نیست، یادآور شد: دولت و مجلس در کنار یکدیگر متعهد هستند که در برنامه هفتم بحث مولد سازی و تحول اقتصادی را به عنوان پیشران‌های قطعی پیگیری کنند تا مردم آن را در زندگی حس کنند.

وی بیان کرد: در کشور ما می‌توانیم موشک نقطه زن و … تولید کنیم ولی گاه در ساخت یک قطعه اتومبیل با مشکلاتی رو به رو می‌شویم که البته این مسئله به تفاوت دو دیدگاه بر می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی جرأت حمله نظامی به ما را ندارند، یادآور شد: ولی در جنگ روانی، ترکیبی و اقتصادی به واسطه ضعف ما در این مسائل به مردم و نظام فشار وارد می‌کنند.

قالیباف گفت: انقلابی، سرباز ولایت و ایران دوست واقعی کسی است که کارآمدی دین را در اداره جامعه به اثبات برساند و مردم را در زندگی مادی و معنوی به آسایش و آرامش برساند.

وی یادآور شد: از اینکه در این سفر برخی از دوستان قدیمی خود در لشکر پنج نصر و تیپ امام رضا (ع) را زیارت کردم بسیار خرسند هستم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات بشرویه در حوزه آب، کشاورزی و …را می‌دانیم و در مجلس شهدا برای رفع آن پیمان می‌بندیم.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =