۵۲ درصد مسکن‌ روستایی کشور نوسازی شده است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد  نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارداشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگار امام راحل(ره) بوده در رزوهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی امام(ره) حسابی را به نام خود افتتاح و بنیاد مسکن مبتنی بر حساب ۱۰۰ شکل گرفت.

وی ادامه داد: حساب ۱۰۰ امام شاید تنها حسابی بوده که امام به نام خودشان باز و مردم را برای کمک و دولت را برای حمایت از آن دعوت کردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به خدمات بسیار زیاد بنیاد مسکن گفت: مأموریت‌های زیادی به بنیاد توسط دولت های مختلف و مجلس شورای اسلامی محول شده که در همه این مأموریت ها موفق عمل کرده است.

روحانی نژاد با بیان اینکه بنیاد مسکن نوسازی مسکن روستائیان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را برعهده دارد، یادآور شد: در حال حاضر نوسازی ۵۲ درصد مسکن های روستایی در سراسر کشور به انجام رسیده است.

وی از برگزاری جشن پایان نوسازی مسکن روستائیان در کشور تا سال ۱۴۱۰ خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۱۰ نوسازی مسکن های روستایی را در سراسر کشور به اتمام رسانده و جشن ملی پایان آن برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ساخت مسکن محرومان تأکید داشته و آن را جزو اولویت ها برشمرده اند، اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار واحد مسکن محرمان در کشور در حال ساخت است.

روحانی نژاد ادامه داد: اگر چه در گذشته بنیاد مسکن به تنهایی ساخت مسکن محرومان را عهده دار بوده ولی در حال حاضر نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان در کنار بنیاد مسکن قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان داشت: کمک خیران برای ساخت مسکن محرومان به بنیاد مسکن بسیار کمک کرده و تاکنون ۲۲ هزار مسکن خیرساز در کشور برای محرومان ساخته شده است.

روحانی‌نژاد در مورد ساخت مسکن معلولان ویژه خانواده ها دارای دو معلول و بیشتر افزود: براساس تفاهم نامه ای که با بهزیستی منعقد شده بنیاد مسکن ساخت ۶ هزار واحد مسکن را برای این خانواده ها برعهده گرفته که بخشی مربوط به خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به تأکید رهبری در مورد ساخت و بازسازی مسکن هایی که در کشور به سبب بلایای طبیعی تخریب شده اند، بیان کرد: کشور حادثه خیز بوده و در حال حاضر ۲۲ ستاد بازسازی در کشور مستقر بوده و تا پایان خردادماه تقریباً کار ۱۹ ستاد در مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی به اتمام می رسد و تنها این ستادها در هرمزگان و خوی برای ادامه کار مستقر خواهند بود.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در کشور گفت: بیشترین بخش این طرح را بنیاد مسکن در کشور اجرا می کند و در این خصوص در استان هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در حوزه های مختلف از جمله متروسازی، ساخت آزاد راه، بیمارستان ها و اماکن مقدسه نیز ورود پیدا کرده و اقدامات شایسته ای را در این حوزه ها انجام داده است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =